Thursday, January 19, 2017

Think Japan..Think Tomica.


Sebelum aku story pasal expenses aku kat sana, aku nak cite sikit pasal souvenir ape yang aku beli.. Lorrr..tu pon nak citer? eh..punya pasal la..blog aku..muahahaha.. Aku ni bukanlah jenis kaki shopping,so kalo ko nak tanya aku beg annello (eh betul ke ejaan nih.? lantakla..) harga berapa, LV harga berapa, aku memang tak boleh jawab sebab aku tak tengok pon benda2 ni..yang aku tengok nih ha..benda yang aku borong kat atas.. am I not a woman..?? hahaha..sesungguhnya aku lebih tertarik dengan boys punya taste..gilerr..

Laki aku pengemar benda2 alah ni..dia memang salu kumpul..hot wheels,tomica then macam2 lagi la yang dia rasa berkenan di hati..tapi bila makin lama aku kenal tomica,sumpah weii..jatuh hati giler.. Kalo ko bagi aku dok satu hari kat gudang tomica ni pon aku sanggup.. Dan aku amat2 menyesal sebab tak borong habis2an kalo tak aku dah jadi bisneswoman dah kat sini.. Hakikatnya tak berani beli banyak sebab takot tak lepas imigresen..huhhuhu


Jadi disebabkan kekesalan itu jugak la laki aku ajak repeat ke Japan sekali lagi..Kalo aku pegi,kali ni memang aku beli baggage habuan barang2 ni je..well..tu dipikirkan kemudian..apa yang aku nak cakap,bagi pengemar tomica macam aku, bawak la duit lebih..borong habis2an sebab kat sana jauh teramat murah dari kat Malaysia..

Harga mengila..kat sini beratus beb..

Gase cam nak ambik satu almari nih bawak balik

Boys toys..?? Who caresss...

Laki aku tengok nih sambil diam..dia risau kalo kami berhorey kat dalam tu, keluar terus jd pengemis..



Ni je souvenir yang aku sempat rembat kat sana..ok la,dapat merasa sorang sikit..keh3..
Aku tak pegi tomica punya shop..yang ni aku beli kat Bic camera,ngn cuci mata kat Yodobashi.. Pada yang tak taw nak bagi souvenir ape kat kawan2 bagi yang ni pon ok..harga lagi murah dari fridge magnet seketul oke..mesti dorang lagi suka..aku beli yang ni je sorang sebijik untuk adik beradik aku..nak beli t-shirt mahal..then masuk kedai 3 coins borong groceries bag banyak2 bagi kawan2 opis..ok la..harga dalam 300 yen excluded tax..cukupla.. janji ada kenang2an sudah..Yess..i will repeat Japan again..only for this.. Kalo sebut pasal Japan,ni la benda pertama aku teringat,sampai sekarang..tido pon tak nyenyakkkk..

Huhuhuhu...~~~