Wednesday, December 28, 2016

Trip Ke Japan : Day 1 - Shin-Imamiya & Shinsekai


Pada belah malamnya kami keluar berjalan2 disekitar kawasan hotel dan terus ke Shinsekai.. dari hotel lebih kurang 500 meter je.. nak ke Shinsekai pon boleh salah jalan.. instant view tunjuk time siang,bila pegi time malam leh lak salah jalan..boleh gitu..hahaha.. kiteorang jalan ntah ke mana2 sampai jumpa balik jalan mula2 kami sampai..so kiteorang decided patah balik je, sebab tempatnya tak sama macam aku tengok dalam instant view.. Rupa2nya kami salah jalan..patutnya dari hotel lintas jalan ke kanan..ni kami straight..puihhh..


Suasana malam di Shin Imamiya
 Setelah kembali ke jalan yang benar,kami teruskan perjalanan ke Shinsekai..


Suasana malam tu tak begitu meriah..mungkin kami pergi agak lewat..tak pon bukan malam minggu. Aku macam biasa..dengan segala kekuatan yang aku ada,aku kuatkan iman aku dari pandang2 makanan yang sedap dok ada kat area ni.. perghhhh...

Meh kita layan lagi sekitar area Shinsekai.










Di Shinsekai la terletaknya Tsutenkaku Tower..boleh naik free jika kita ada Osaka amazing pass.. Based apa yang aku baca,malam hari selalunya tower ni nampak cantik sebab dipenuhi dengan lampu kaler2..entah nape malam aku pegi tu malap je..aku syak memang aku sampai dah lewat..then dia pon dah malas nak tunggu aku.. jimat letrik katanya..haha.. Area shinsekai ni banyak kedai makan.. Pachinko pon besor2.. Memula aku ingat ape la hai pachinko tu..rupanya kedai game.. Jangan terkejut hokey..yang main tu bukan sebarangan orang..geng pakcik2 tua ramai.. Dasyat.

Habis pusing2..kami pon terus gerak balik ke hotel..cuaca malam sejuk sangat..sampai hotel perut dah mula lapar..terus cari pak brahim.. Turun ke lobi,panaskan nasi goreng ikan masin..habis satu lobi berbau..hahaha..sape soh letak microwave kat situ..gasak la.. Naik balik atas, pekena dengan sambal ikan bilis..perghhh..sedap bak hiangggg.. kenyang perut..mata mula layu..tengok jam baru pukul 10.. Aisehhh..tapi suasana macam pukul 12.. laki aku mula berdengkur..penat sangat dah aku tengok..

Aku..?? Slow2..akhirnya terlena jugak..siap mimpi laki aku kawen lain.. cisss..dalam bergembira boleh pulak mimpi macam tu timbul..fire...!!!!!.

Hari kedua pon menyusur.....