Friday, December 23, 2016

Trip Ke Japan : Aku Makan Apa Kat Sana..??



Ramai yang tahu Jepun agak susah nak cari makanan halal..tak macam Korea.. Bila aku pegi tempat yang kurangnya makanan halal, aku nak makan pon sometimes ada rasa was2.. Jadi sebab ada rasa yang macam tu, aku selalu batalkan niat nak makan..Tapi tak maksud benda tu tak boleh makan ke apa, Ada makanan yang kita rasa yakin untuk makan, at the same time kita macam was2 je.. korang save je gambar kat atas ni,nanti tunjuk pada dorang..jangan risau, japanese even dorang tak pandai speaking, they are very helpful..dorang akan terangkan boleh makan ke tak.. Nak makan jangan malu..kalo malu berlapar la korang..mih3.. Save gambar kat atas sebab yang ni lagi mudah untuk dorang faham. Kat sana aku kurang makan luar.. walopon sejuk,perut kiteorang tak cepat lapar..tak taw la nape.. Cuma aku la,tak boleh tengok desert sedap2..iman cepat goyah.


126 yen
Macam aku cakap.. I is coffee addicted.. Mana2 pon harus berkopi.. Caramel latte.. Sedap..

210 yen
 Most of travelers yang pegi sana cakap air coklat ni sedap..aku pon tak nak la lepaskan peluang..nak gak rasa.. Herm..aku memang suka giler dengan coklat, tapi bukan air coklat.. hehehe..sedap tu sedap..tapi tak kena ngn tekak aku..

130 yen setiap satu.
Air vending machine depan hotel aku..gagah beli dalam hujan.. konon nak minum kopi panas2.. harammm..esok paginya baru minum..kalo pegi tempat sejuk memang tak boleh tengok kopi.. mengada sangat.. Kopi tin warna light brown tu, sedap..yang warna hitam tu black kopi yang paling pahit penah aku try dalam abad ni.. dah campur gula pon tak hilang pahit..last ke tong sampah jugak peginya..huhuhu..

450 yen
Kalo kat sini kita panggil nugget cucuk2 tu la kan..tak pon steamboat.. Yang ni aku try kat Kiyomizu-dera Temple..harga jangan dok convert dalam rm la..teriak kot satgi..hehehehe.. Aku try squid nugget..beli sorang satu..makan time tengah sejuk memang marbeles bravoooo...!!!

450 yen
Nugget sama jugak macam kat atas..tapi yang ni aku beli kat Nishiki Market..harga pon sama.. Yang ni aku try shrimp onion.. sebab besar, aku beli satu je share 2 orang..miahahaha...

120 yen
Onigiri tuna mayo ni aku beli kat Lawson..aku tak makan pon..laki aku yang lapar.. mula2 macam was2 jugak, sebab aritu kecoh cakap tuna mayo kat family mart je yang boleh makan..so aku tunjuk muslim kad tu kat hakak cashier tu..dia belek2 dia cakap boleh makan..

100 yen
Biskut kegilaan ramai..memang sedap..laki aku je cakap tak sedap..pelik2 betul selera dia.. Aku ingat sebelum balik nak angkut 10 kotak bawak balik..cari2 tak jumpa..last2 balik tangan kosong je..huhu.. jangan lupa beli hot latte kat lawson..makan dengan biskut ni..perghhh...cedap..dap..

Free breakfast
Hah..ni free punya..breakfast yang aku makan sepanjang aku stay kat Piece Hostel Kyoto.. Nasik seaweed campur sambal ikan bilis + kopi..mak aii..sedap dia tak taw nak haaaaaaaabaq laaaa...rindunya aku pada menu pagi macam ni...huhuhuhuhu...

980 yen
Halal spicy ramen.. kedai dia susah gila nak cari..bagi aku la..tapi sebab tak give up akhirnya dapat gak makan.. sedap..aku pulak jenis kalo tak makan ayam lebih dari 3 ari macam gila kejap,cuma tak sawan je..jadi bila dapat ja makan ayam..nikmat dia macam nek shinkansen pegi bulan..hahahaha..*tipu sangat dah tu.

700  yen
Creo ru takoyaki..cari je area namba / dotonbori tu..mesti jumpa.. sebelum aku beli aku tunjuk dulu muslim kad..dia cakap boleh makan..beli la dah lapar.

120 yen
Taiyakiiii...red bean.. makan time panas2..melecur lidah aku..tapi memang sedap.. should try..area dotonbori jugak..

690 yen
Halal udon..aku makan kat airport.. sebelum gerak balik..

550 yen
Snow pecan latte..Sedap..tetiba gase cam nak minum lagi..nak ajak laki aku pegi beli la jap g..hahaha. Haritu ada sape tah post dalam group RTJ cakap kena try minum..aku beli kat Kobe..amik yang paling besar pulak tu..tamak giler..starbucks coffee paling banyak aku beli..boleh dikatakan tiap2 hari..

Satu lagi kopi yang aku try caffe latte kat Coffee bean..siyes sedap..harga dalam 500 yen..dalam banyak2 perempuan comel yang dok ada kat jepun tu..yang wat kopi ni jugak yang paling comey penah aku tengok..haha..dengan muka tak malu aku cakap kat dia.. " you...kawaiiii.."

Senyum je dia..lagi tambah comel..laki aku pantang tengok aku puji pompuan sikit..mula la dia membahan aku..ceit..aku kawen ngn laki kot..kira normal la tu..ahahahahahaha

K bai.