Tuesday, December 20, 2016

Hotel Review - Hotel Sunplaza 2, Osaka Japan


Konnichiwaaa.. Watashi dah pulang..hahaha..Macamana Japan..?? well..next entry nanti watashi story mori wokeh.. Sekarang macam biasa..hotel review perkara wajib tiap kali travel..jadi kat sana watashi stay 4 hotel..so bertabah la ye tunggu review..huhu.. Tak nak melalut terlalu panjang moh kita review siket.

Ok..Hotel Sunplaza II ni terletak di Shin-Imamiya.. kawasan tu pulak orang cakap kawasan "black area" dimana tempat para2 yakuza eheh..dah macam para2 sakura..haha..melepak.. tapi kat area tu jugak la banyak hotel murah.. Jangan risau.. yakuza takkan kacau la kita2 ni..pandang sebelah mata pon dia tak nak :P

Sebab apa aku pilih hotel ni..

Perkara pertama of kos la sebab dia murah.. pergi negara mahal ni tu la perkara utama yang aku titikberatkan supaya tak terover budget..

Kedua sebab lokasi..dekat dengan stesen train..senang nak kemana2..kalo nak ke airport or dari airport pon senang..tak payah tukar2 train..naik je Nankai train terus ke Shin-Imamiya.

Selebihnya..jom kita tengok gambar dulu..

Koridor bersih,aku stay kat tingkat 4..but no worries..lift provided

Dia bagi futon..but sorry..no heater..sejuk memang sejuk..tapi futon tu akan keep your warming.

Bilik agak sempit..muat2 untuk 2 orang..beg terpaksa letak depan pintu..huhu

TV, fridge, small table,tong sampah provided
Mostly hotel2 budget kat Japan ni mengamalkan konsep sharing toilet..but dont worry toilet dorang bersih2.. ada certain hotel je toilet kurang memuaskan,yang tu nanti aku citer.. yang aku nak citer toilet kat Hotel Sunplaza ni memang ok.. Shower room separate laki pompuan..toilet dorang provide every level tapi utk shower room cuma ada di level 1..sebelah reception. Sepanjang masa aku pegi tu alhamdulillah la aku tak penah lagi stuck beratur panjang utk mandi..musim sejuk..ramai tak mandi mungkin..? Oh ya..aku mandi tiap2 ari k..walopon ayah aku beranggapan yang aku tak mandi sepanjang masa kat sana..miahahahaha...

As a traveller, sometimes ko rasa malas nak bawak toiletries..jadi ko biar jela malas ko tu berpanjangan..sebab kat hotel ni dorang provided semua..dorang bagi free towel, berus gigi and dalam shower room dorang standby shower gel,shampoo and conditioner.

Each level got a toilet..tapi tak de heater..so kalo ko nak cuci muka tengah2 musim winter,harap sangat korang bertabah..memang gase kulit bagai dihiris2..tapi demi kecantikkan..sabar je byk2..semua tu sementara..huhu.

Jangan nak memandai2 cari paip air ek.. sume bidet..hati2 sebab air pancutannya memang padu.. -_-
Sorry..aku tak amik gambar shower room..macam mengagah sangat bawak kamera time mandi..haha.. tapi apa yang aku boleh cakap shower room dia memuaskan..Separate laki pompuan..Oh ya..kat hotel ni tak ada kitchen..dorang provided microwave and water dispenser..

Ok..shower room..gambar aku kutip dari google..
Aku ni kan ada masalah telinga lintah..so aku boleh cepat detect samada bilik tu sound proof ke tak..bilik kat sini nak kata soundproofing tu,tak la sangat..tapi masih boleh dikawal,mungkin orang yang stay jenis behave tak pon tak ramai yang stay kat situ..so tido aku pon takde gangguan dari bunyik2 diluar..cuma terganggu dengan bunyik dalaman yang datang dari laki aku..hahaha..dengkur dia..gase nak smackdown je..bhahaha..jangan marah sayang..tu cuma niat..takde nak wat betul2..eheeee..heh..

Overall,aku berpuas hati stay kat hotel ni.. dengan harga 2700 yen per night..

K bai.