Wednesday, December 21, 2016

Hotel Review - Hotel Diamond, Osaka Japan

Ihsan google
Ok..let's go.. *tetiba..hek..hek.. gambar diatas aku amik dari google..tu la hotel yang aku stay hari kedua di Osaka.. Hotel Diamond namanya.. harga dia lebih 100 yen dari Hotel Sunplaza II.. 2800 yen per night.. Aku nasihatkan sape2 yang nak travel ke Osaka, better sangat pilih hotel Sunplaza II compare to price and facilities Sunplaza ok lagi.. Location hotel ni pon sama je..yang bezanya dari Dobutsuen-mae station Hotel Sunplaza II exit 2, Diamond hotel exit 8.. means tempat yang sama,arah je lain..


Hotel ni nak bagi bape star pon tak taw..hahaha.. laki aku memang komplen je..dari masuk sampai keluar.. Yang bestnya hotel ni, boleh check in awal.. aku check out dari hotel yang pertama dalam pukul 8.40 pagi lebih kurang, pastu terus ke hotel ni..jarak tak jauh pon..sampai je memang boleh terus proses untuk check in..tapi yang jaga reception ni pak cik tua..yang menolong anaknya.. business family barangkali.. jadi paham2 jela kalo orang tua yang jaga reception.. enam kali menguap pon belum tentu sudah urusan kau..hahaha.. Dia nak cari nama aku satu hal, berjanggut tunggu..laki aku siap bisik kat telinga aku "banyak2 bersabar la..orang tua..slow sikit" ahahahaa.. Maap ankel..tak de niat nak membahan, tapi tula..tak dapat nak tahan diri..

Alhamdulillah..finally aku dapat gak kunci bilik, anak dia pon tunjuk arah mana patut aku tuju.. bilik yang aku stay ni kat bangunan sebelah dia..new room la kononnya..tapi jangan risau..lift disediakan.. sekali lagi aku dapat dok tingkat 4.. kami pon naik.. masuk bilik.





Bilik tu bukan tak cantik cuma kurang persediaan.. amboii kau..ayat pebende tu? lantak la..janji aku paham..eh..korang paham.. dari segi keluasan,macam korang tengok la..muat2 dua orang..dari segi bed sheet, kureng la.. tak bersih.. macam tak bertukar pon ada.. asal aku bukak je blanket tu, laki bini terbersin2.. haha.. tv dia memang kami tak bukak langsung.. laki aku dok godek2 last2 dia cakap tak payah tengok la..senang je ayat dia.. wifi kalo korang nak boleh rental 500 yen sehari.. konsep AA jugak dia wat..pandai strategi marketing ankel ni..

Gambar toilet lupa lak aku nak amik..korang google la ek..kot2 ada.. toilet agak kotor.. shower room pon sama.. kitchen telah la..nak tak nak kami telan meggi je malam tu.. and luckly aku stay semalam je kat situ.. laki aku bising gak la..hotel sebelum ni lagi murah tapi bersih je..nape yang ni tak.. tapi untung jugak aku stay banyak2 hotel.. haaaa..kan dah boleh bagi review kat korang..betul tak..so pandai2 la pilih nanti..

Cakap pasal bilik, telinga lintah aku mengatakan yang bilik dia sangat2 la tak soundproof.. aku boleh dengar bunyi tv orang sebelah pasang and orang sebelah pon boleh dengar laki aku berdengkur.. fair enough.. lol..  kalo korang jenis tak kisah, ok je nak stay kat sini.. tapi kalo ada lagi murah nape perlu nak bazirkan lagi extra lagi 100 yen kan..100 yen tu pon duit taw..you know what I mean..heee

Ok..review hotel kedua aku dah setel.. akan menyusur review untuk hotel yang seterusnya.. terus setia bersama saya..jangan tukar channel...

K bai.