Thursday, December 22, 2016

Hotel Review - Hotel Taiyo, Osaka Japan


Hari2 terakhir di Osaka diteruskan dengan meng'check in' kan diri di hotel Taiyo..hotel ni sebelah je dengan hotel Sunplaza 2.. amik exit 2 Dobutsuen-mae station terus boleh nampak.. Dengan harga 3500 yen semalam tak salah aku, sebab 2 malam campur tax total 9000 yen..so far hotel ni ok..shower room ok..bersih..sorry untuk hotel ni aku tak explore banyak sangat..itinerary aku agak padat sebab aku nak guna osaka amazing pass sehabis baik so aku tak sempat nak explore lebih detail pasal hotel ni.. jom tengok gambar.


Merry Christmas :D

Bahagian depan hotel

Koridor

Bilik luas..cuma mula2 masuk mat tu agak berbau..tapi lama2 hilang la.

Ada tv but no heater.

Fridge,towel & berus gigi free
Kat hotel ni disediakan microwave,water dispenser and vending machine.. dorang juga bagi sewa yukata secara free.. apa tu yukata? alah..baju macam dorang salu pakai kat onsen tu..best pakai dia.. tiap2 malam aku tido pakai yukata..dah macam ketua yakuza pulak..ahahaha..

Hah..toilet? Ade2..

Ruang untuk cuci muka,tangan

Jamban..hehehe

Bilik dressing..tepi tu shower room..separate ok.
Proses check in mudah..tiap2 kali nak keluar kena tinggal kunci kat reception..ok la tu kan..ada bilik santai, tengok tv, ada meja makan..aku jenguk2 macam tu je, tak masuk..macam aku cakap tadi..aku tak sempat nak explore habis2.. nape harga dia lebih mahal dari dua hotel sebelum ni? Herm.. mungkin keluasan bilik ni lagi luas kot.. selesa la kalo ko nak punggah2 barang ke,tak dela sampai ke depan pintu..huhu..

Yessss...setel akhirnya.. so bagi korang yang nak ke Osaka, watla pilihan bijak..memang la kita nak bilik yang murah just untuk tido je,tapi kena pikir jugak, nak mandi,nak makan, nak uk2..mesti la kena pilih yang bersih dan selesa..betul tak..

Aku harap,dengan review ni sedikit sebanyak dapat membantu korang untuk membuat pilihan..

K bai.