Tuesday, November 3, 2015

Hotel Review - Residence EO, Myeongdong

Annyeonghaseyo... Hehehe

Dah seminggu aku balik dari bumi kimchi..tak berkesempatan nak apdet blog disebabkan keadaan kesihatan yang tak mengizinkan..yela..balik2 je laki bini demam..aku sampai sekarang tak sihat sepenuhnya lagi..dengan berhingus bagai, maybe sebab perubahan cuaca.. ngada2 sangat..haha.. Harini aku agak rajin..so firstly aku nak review dulu guesthouse yang aku stay selama 7d 6n kat sana..

Aku sangat berpuas ati dengan guesthouse yang aku pilih ni..dari sume segi memang terbaik.. tambahan pulak aku stay secara free satu malam lagi bertambah rating yang aku bagi..haha.. kat Residence EO aku stay selama 5 malam,lagi 1 malam aku stay kat Sokcho..yang tu lain entry aku review ok..satu2..jangan gelojoh :)


Ni name card owner..sesape nak booking silakan..

Map..mudah je,area Myeongdong jgk,
Subway exit 2 atau 3, dari Pacific Hotel amik kiri.

Nampak tak..Namsan Tower..dekat je..pegi jalan kaki.

Nanti nampak signboard ni

Kalo tak perasan signboard,cari je wall yang ade graphic cenggini

Double room

Siap ada meja lagi..kot2 nak adjust itinerary..hik3

Facilities yang ada..ni sume dalam bilik ok..washing machine boleh guna sebelum pukul 11 malam,
sebab bunyinya agak bising..ganggu jiran sebelah lak nanti.

Toilet bersih..cuma air dia susah adjust sikit..tengah syok2 mandi tetiba terlebih panas..
rentung kat situ.

Tantek bukan..harga pon ok..semalam untuk double room cuma 60000krw..berbaloi la..sume ada dalam bilik..kat area luar ada dua kitchen,terlupa lak aku nak snap pic..kawasan yang bersih,sejukkk..kat guesthouse ni dia amalkan konsep rumah sendiri..ko dok bilik tu pandai2 ko buang sampah sendiri,tak de dia nak datang kutip tiap2 hari.. Jadi memang berbaloi2 stay kat sini..

Kat guesthouse ni ada 5 level semuanya..no lift2 eskelator bagai ok..panjat tangga..cuma tepi tangga tu dia buat ruang untuk ko tolak beg roda bagi sesape yang bawak beg roda,so tak dela ko susah2 nak gendong.. Hari pertama dia bagi aku level 1,esoknya tu aku keluar awal,and then memang kena tukar bilik (atas sebab2 tertentu,time ni la aku dapat free 1 malam..haha) dorang bagi aku level 3..alah..takde la stress sangat pon nak panjat..and after aku check in back lepas balik dari Sokcho dorang bagi aku bilik sama mcm mula2 aku check in..yakni kat level 1..jadi pergerakan aku memang senang la,cuma letih panjat tangga subway je.. beg sume memang aku main tinggal je,sume dorang uruskan,jap2 campak level 3,jap2 dok level 1 plk,jap2 dok dalam stor..staff very3 helpful..guesthouse ni aku bagi ***** ok..tu bintang ye kanak2.. really2 recomended..siyesly.