Friday, November 13, 2015

Day 7 - Ke Korea Ke Kami : Annyeong Korea..!!

Tuesday 27 October 2015

Hari trakhir di bumi Korea,gase berat kaki nak balik..masih belum puas rasanya..tapi nak wat macamana,setiap pertemuan pasti berakhir dengan perpisahan..ayat tak menahan..hahaha..pagi tu sebelum gerak ke airport aku kena singgah Namdaemun market dulu sebab nak beli lagi beberapa helai t-shirt untuk adik beradik aku..al maklumla ramai adik beradik lelaki,jadi kalo beli sorang kena beli semua..bangun awal packing baju,bilik tunggang langgang,selalunya aku kalo tido hotel ke memana2 aku tak suka sepah2 sangat..salu bersepah pon setempat je..kali ni memang macam tongkang pecah,dengan baju dah berbasuh tak melipat,dengan barang2 bersepah atas lantai..maklumla tiap2 malam sampai je guesthouse sume benda main campak2,so time nak balik ni la kena kutip balik sume tu.. yang pelik nya pegi balik beg penuh..padahal tak de la beli ape sangat.. "katanyaaaa" haha..

Sebelum check out aku breakfast cereal faberet aku untuk kali terakhir and then kiteorang check out..nak ke Namdaemun aku naik subway je,tak larat nak mengangkut mentibang kalo jalan jauh2..sampai je tengok banyak kedai bukak..cuaca agak mendung maybe sedih sebab kiteorang nak balik barangkali.. jalan2 jumpa t-shirt Korea berharga 10,000krw untuk 3 helai..setel sume lebih kurang pukul 12tgh hari kami bergerak ke Seoul station..


Seoul City Tower..tah camne tah leh kesini
Hakak2 opis
Rabbit tengah seronok hisap rokok
Kiteorang follow reramai yang kua exit 10,rupa2nya keluar ke Seoul Tower City..patutla semua berpakaian opis kemain lagi..tapi sonok tengok dorang,fashionista habis kalo bab fesyen.. Kebetulan time tu dorang keluar lunch,ramai dok melepak hisap rokok,jadi laki aku amik kesempatan la join sekaki..lepas tu kiteorang turun balik dan terus ke Seoul station.


Seoul Station
Kawasan luar
Ntah la gambar ape yang aku amik
station lama Seoul
Dari Seoul station patutnya aku pilih arex untuk ke airport,tapi agak kompius antara Arex ngn KTX, so aku follow je signboard ktx..sampai kat ktx dah blur..nasibla ada kaunter information..lepas aku tunjuk kupon dia cakap perlu ke arex dia bantu aku tunjuk arah mana patut aku tuju.. tapi tak jauh je,arex ngn ktx sebelah2 jer..hehehe..



Sape yang naik arex make sure jumpa signboard ni..hehe
Design bumbung unik
 Sampai kaunter arex,aku tukar kupon tadi dengan resit,dalam resit tu disertakan nombor seat..jangan risau,ko lambat macamana pon dia tunggu..perjalanan mengambil masa lebih kurang 50minit.. sesampai saja di airport lebih kurang pukul 1,ada banyak masa lagi sebab flight aku pukul 4ptg..jadi time tu pulak perut terasa lapar,duit pulak tak banyak..tetiba aku tingat yang t-money aku masih berbaki,jadi aku decide nak refund, duit tu pulak boleh wat beli makanan..hahaha.. nak refund mudah je,cari mana2 7e,ko cakap nak refund nanti dia check bape baki duit ko,ade la dia cas sikit..pastu dia bagi cash..kiteorang berdua dapat la sorang 5000krw,ok la kan..campur dua orang boleh la makan shrimp burger lotteria..selesai makan,lama jugak tunggu nak check in,lebih kurang pukul 4ptg aku dah berada dalam perut kapal.. perasaan tu tak sama la macam mula2 sampai..semua orang rasa benda yang sama..huhuhu..

Tamat sudah untuk tahun 2015
2015 "hanya" tiga negara..huhu
Korean Airline, Incheon Airport..annyeong..
Antara Airlines terbaik dunia..
Dah standby nak terbang
Pilot announce soh tengok luar tingkap.. Ingatkan ape..rupanya Jeju Island
Pilot announce sekali lagi soh tengok keluar tingkap, bulan cantik katanya..
memang betul.. subhanallah..hanya tu yang
mampu kata bila tengok kecantikkan ciptaan tuhan.
Malam yang buat aku jatuh cinta berkali2 pada awan dan bulan...cewah
Lebih kurang pukul 10.30malam kami selamat tiba di Klia..selesai urusan passport aku terus ke naik Erl balik ke Cyberjaya..sebelum pulang rumah kiteorang singgah kedai makan area umah aku tu pekena tomyam dengan sotong goreng tepung..dia punya feel nak melahap tu,gelojoh sangat..tu yang seminggu tak jupe makan mesia,yang stay lama kat obersi tu aku tak taw la ape rasa bila jumpa nasik lemak ke,roti canai ke..sure menangis dalam hati..haha.. untuk minggu pertama balik memang aku tak sihat,ditambah pulak laki bini jetlag, ting tong habis..maklumla tak penah jalan jauh..

Rasa hati nak lagi ke sana,kalo sebelum ni berautumn in my heart,kali ni nak pulak berwinter sonata.. sebab tu aku tengok yang ke Korea dorang mesti pergi banyak kali,sekarang baru aku paham..dia punya memberontak tu lain macam.. tapi jenis aku kalo boleh tak nak ke tempat sama dua tiga kali.. aku nak merasa benda baru..nak ke tempat lain pulak,agak2 rezeki lebih baru ke tempat yang sama.. kemanakah destinasi kita untuk 2016?? herm..aku tengah tunggu air asia wat promo..maybe tak jauh sangat..currency tak mengizinkan..

Rindu giler..