Wednesday, November 4, 2015

Hotel Review - The House Hostel, Sokcho

Ok..seperti aku yang mention sebelum ni,di Korea aku stay dua guesthouse..so guesthouse kedua aku di Sokcho..aku bermalam disana selama sehari..aku decide nak stay kat sana sebab esoknya aku nak ke Mount Seorak.. haish..rindunya kat Sokcho..lebih dari rindukan Seoul..herm..ok la..tak nak terlalu dibuai perasaan,coz part cite Sokcho ni kemudian aku cite,sekarang aku nak review dia punya guesthouse..

The House Hostel ni aku jumpa dalam blog skampung..aku tertarik dengan dekorasi,facilities dan kebersihan tempat ni..jadi tanpa teragak2 aku booked satu double room dengan harga 45000krw per night..worth it kan..sebenarnya map nak ke guesthouse ni mudah je..tapi sebab masa aku sampai tu aku blur sebab tak betul2 study pasal route nak ke guesthouse so aku main bedal je..last2 aku ada jupe sorang uncle tu,dia guide aku sampai sini..tapi lepas tu aku expert dah..hahaha


Map senang je..cari GS25 belakang tu je..

Signboard luar

Pandangan dari luar

Reception area

sangat kreatif

waiting area

yang peliknya tak berhabuk pon..

Bukti..best staff award..Mr Yoo very soft spoken..nice

Kitchen area..ni belah dalam

PC disediakan

Tempat chilax2..belah atas tu pon ada jgk..


Double room 45000krw/night

Simple..but very nice

suiz pon kiut miut

attach bathroom..siap ada bath tub..tp tak guna pon sebab sejuk ya hamat..
Apa yang best kat guesthouse ni,dorang provided basikal untuk kita pegi mana2..tak payah berjalan..memang best..jadi aku bagi ***** ok tu bintang ye kawan2..jadi untuk sapa2 nak ke Sokcho aku amat2 suggest untuk korang stay kat sini..memang berbaloi2..

Cara nak tempah sume guesthouse ni,aku dah cite kat entry aku sebelum ni..rajin2 la yer korang membacanya..

k bai.