Thursday, November 5, 2015

Day 2 - Ke Korea Ke Kami : Nami island & Dongdaemun market

Thursday 22 October 2015

Hari kedua cuaca cantik elok..seawal 7.30pg kami laki bini keluar nak ke Nami Island..sebelum keluar aku prepare la sikit makanan2 untuk kiteorang makan kat sana..Perjalanan dari Myeongdong nak ke Nami Island boleh tahan la naik subway..pas tukar line ni,pegi line tu pulak..tapi tak susah..blur2 pon boleh je sampai..

Dalam perjalanan ke Nami jugak aku terserempak dengan malaysian..but siyesly talk orang melayu kita memang menyombong..kalo tengok kat negara sendiri kemain ramah tamah tapi bila kat luar tahap sombongnya mengalahkan diva..the question is.....ape sebab ko nak sombong? setakat senyum sesama kita ape salahnya,bukan kena bayar..ni tak..nampak je sesama kita mula la nak pandang tempat lain..kemon beb..kita ditempat yang sama..no point ko nak belagak..Laki aku bagi salam pon tak nak jawab,kalo kita senyum tapetah lagi.. aiyoyo fren...dunt be like that..we are one malaysian..kena baik2 tak kira kat mana,apetah lagi kat negara orang.. Mostly malaysian yang aku jupe sembang giler2 is chinese..kalo kat sini kita cakap dorang belagak (tak semua),tapi kat sana they are truly malaysian..datang tegur,sembang rancak kemain..

Masa ni tengah tunggu tuka train..
Sweet couple..dorang bukan nak ke nami tapi nak ke Gangchon Railbike


Sampai je kat stesen Gapyeong kiteorang pon berbabai2 la..sebabnya dorang turun kat next stesen.. Sebelum gerak ke nami aku singgah ke GS25 beli instant rice..malas nak panaskan sebab kena koyakkan plastik bagai,terus je aku ke tourist information office yang berada kat luar stesen Gapyeong..

Aku prefer naik bas sebab boleh pakai kupon..herm..berguna ok buku kupon yang kto bagi tu.. Pegi balik tak payah bayar..just tunjuk je kupon tu.. Masa time ni kasut aku dah berbau rendang dah sebabnya masa dalam train,tapuwe aku senget benget jadi minyak rendang tu keluar,kebetulan beg tu berat dengan makanan,air botol bagai,aku tahan atas kaki aku..nah..basah...nasib tak kena stoking..sedih la jugak..kasut baru kot..mih..mih..mih..

Direction : Myeongdong -> Gapyeong station

Gapyeong station
Pintu masuk Nami Island..untuk foreigner tiket 8000krw / person
Sonok rabbit2 ni makan..tapi memang best makan tepi tasik gini,
sekali angin datang terketar2,dia punya selera tu lain macam.
Dua orang rabbit yang gumbira
Pokok dah banyak tukar warna
Oh..itu beg rabbit tu..
Daun-daun oren
Autumn is coming
Tak sume dah tukar warna,tapi kebanyakkan dah bersalin warna
Cantik kan
Time autumn foliage memang ramai orang
-_-
Autumn in my heart
Walopon daun kering,tetap nampak cantik
Mamaaaaa..nak cucu..!!!



Moga kita bertemu lagi.. With love..muahhh

Sumpah cantik..sekali gambar aku pon nampak cantik,walopon berkepala rabbit
Kim Naa Seh and Song Waa Nee
Jumpa boifen lama..rindu katanya
Time ni nak balik..dia punya queue hazab sangat..tapi takde la beratur lama..
Overall nami memang cantik..tapi kalo ko nak fefeling romantik ya hamat tu aku gase tak sesuai la dengan orang ramai..Eh..ko tak tangkap gambar ngan tugu wajib kat nami tu ke..ehhhhh...ape pulak tak de..op kos la ade..tapi nak tangkap gamba kat situ pon beratur cik oii,.tak sempat nak berwinter sonata bagai..gambar pon so-so jela.. Tak salah aku,aku sampai nami dalam kul 11.30 la lbh kurang,dalam kul 4.30ptg ptg kiteorang bergerak balik..lama jugak lepak kat sana..

Balik dari nami perot dah keroncong balik dah..so aku decide nak makan ikan bakar kat Dongdaemun.. sampai sana laki aku ajak rehat kejap,bukan letih ke ape,kasut yang dia pakai tu bermasalah..yela kasut baru,makan kaki la sikit..aku dah stress dah..risau kalo2 aku tak dapat cari kedai makan tu,mesti laki aku mengamuk..jalan penat2 sakit kaki last2 tak jupe..hik3.. Aku terus jalan ikut je map yang skampung bagi tu,alhamdulillah..jupe jugak.. Laki aku kan..dapat je makan sotong ngan ikan bakar,hilang sakit..hahahaha...

Heunginjimun Gate
Tolong aku..aku lapaaaaaa.....
Lepas makan terus balik guesthouse,tak lepak mane2 dah.. Bersambung di hari ketiga..