Tuesday, August 30, 2016

Ipoh.. Cuti Pendek Yang Tak Disengajakan Part II



Suka betul aku dengan lagu2 Salammusik nih..lirik dia memang makan dalam.. Sambil2 menaip layan you tube pakai internet opis..memang ngam..hahaha.. Ok uollss..keje tak banyak coz esok cuti..weahuuu...so aku nak ucapkan "Happy Merdeka Day" kepada semua.. kita sudah merdeka dari penjajah tapi apakah diri kita sudah cukup merdeka?? tepuk dada tanya diri.. :)

Ok..dari terus melalut moh aku sambung sikit lagi sambungan dari short vacay aku di Ipoh ni.. untuk trip kali ni kiteorang tak kemana sangat dah la sebab sebelum ni dah banyak tempat kami terjah.. Pagi Ahad lepas check out kiteorang terus ke Tasik Cermin..trip sebelum ni laki aku komplen kenapa kami tak ke sini so this time memang kena pergi.. Guna kan waze sebaik mungkin..sure korang jumpa..


Moh kita layan gambar sikit..

Jalan nak masuk tasik scary sikit..kena lalu kawasan kuari, lecak..baru jumpa terowong..tgk laki hakak,siap senteng seluar..

Alaaa..asal kawasan gelap je tangan aku mula ketaq..bukan sebab takut,tapi tak berapa nampak :P

Tadaaaa..Tasik cermin

Sapa2 yang suka kan alam semulajadi patut terjah

Side view

Ramai..kadang2 dari mata kasar kita nampak biasa2 je..tapi bila dah masuk dalam gambar.. Ohsem beb..
Oleh sebab ramai yang datang,pakat2 sibuk bergambar, maka kita kena main peranan la sikit..ada yang agak bebal boleh pulak dok bercinta kat tengah2 pondok tu.. Ya Rabbii..common sense beb..orang datang bukan nak tengok korang bercinta..kiteorang datang jauh2 nak bergambar ohsem kat situ.. Maka aku ngan laki aku mula la perangai tak semengah kami.. sikit2 kami halau pasangan burung tiong tu..last2 tak leh blah ngan kiteorang yang bajet2 jakun ni, dorang pon blah.. Puas ati aku...hahaha..problemnya ramai lagi yang menunggu nak bergambar..ada aku perasan mak cik pak cik dengan anak lelaki dia sorang, duduk je..tunggu turn kot..padahal dorang datang awal lagi.. tak pe makcik..memang susah nak tegur budak muda sekarang..tak pe..biar saya yang buat.. Hahahaha...

Lepas budak2 tu blah, pondok tu lengang.. hah..ni masa terbaik aku nak bergambar.. So aku mintak laki aku snap gambar pondok sekali pemandangan ohsem kat belakang tu.. dan hasilnyaa...

tadaaaaaa...!!!
Mana pondok..??? Hahahaha..nak marah pon tak semangat je gase,,mr.bean sungguh laki aku.. hahahaha..memang lawak..bila arahan dan tindakan tidak lagi sehaluan..hahahaha.. tapi tak pe la abang.. gambar ni pon dah cukup cantik bagi saya.. tengok.. gambar awak tangkap sume saya masukkan dalam blog.. walopon arahan lain hasilnya lain, ia tetap ohsem..

Bagi yang suka bergambar..love nature..harus datang..tak rugi.. banyak gambar aku (yg tak boleh di postkan di sini) cantik2 sampai aku sendiri kompius nak post masuk dalam instagram..kang post banyak2 orang ckp show off pulekkk khenn.. huh.. 

Kami tak lama pon kat sini..dalam setengah jam je.. lepas habis bergambar riak mula la perot berkeroncong.. sedang sibuk bukak apps jom makan nak cari kedai tetiba dah nampak signboard nak masuk highway.. Lor..Tasik Cermin ni dekat dengan exit tol Simpang Pulai je..huhuhu..baru taw.. ahhahaha.. Sebelum masuk simpang ke highway aku ternampak satu gerai cendol..bersusun2 kereta tepi jalan.. Maka kiteorang pon singgah la kat situ untuk makan..

Gerai tu nama Professor Cendol
Landmark kalo turun dari Cameron Highlands arah Simpang Pulai, sebelum masuk tol gerai ni belah kiri..kalo datang dari tol Simpang Pulai, ikot laluan nak ke Cameron, gerai belah kanan.. Apa yang bestnya kat sini..semua menu cuma sekali bayar..lepas tu korang nak tambah, makan sampai lebam, sampai muntah tu semua free.. Jimatkan..tapi tu pon kiteorang tak de menambah..stomach full.. Ni pon dah cukup.. Habis makan, maka pulanglah kami ke tempat asal..hahaha.. dalam pukul 4 petang aku sampai la rumah..

Tamat~~ K bai