Monday, August 29, 2016

Hotel Review - Hotel Station 18, Ipoh Perak


Ok..camane pulak aku boleh sekali lagi ke Ipoh? Itu akan aku cerita kemudian ok.. Ni aku nak wat review sikit pasal hotel yang aku stay.. Last minit laki aku ajak pegi Ipoh, dalam kete baru gigih nak cari hotel bagai.. and aku jumpa hotel bajet yang termurah ni dalam agoda.. Kalo ikot harga agoda plus tax bagai dalam RM51.51.. tapi aku tak boleh book thru website maybe sebab last minit sangat kot.. so aku call directly hotel ni..Dorang cakap cuma ada 1 saja double room yang available.. Harus walk in..first come first serve kekdahnya..

Lokasi hotel ni terletak lebih kurang 20 minit dari pekan Ipoh.. dari tol Ipoh lebih kurang 6km.. Berdekatan Tesco dan EON Jusco, ada banyak jugak pub kat keliling hotel ni..tapi tak bising pon.. Berpandukan waze dia bawak jalan ntah kemana2..maka sampai gak aku kat sini.. Ternyata bilik tu macam tunggu2 kedatangan aku..hahaha.. Untuk walk in harga satu bilik double room RM68.90 deposit RM50.00.. Harga yang sangat bajet..bilik pon selesa.. Overall aku puas hati dengan harga dan bilik yang aku dapat..


Si penjaga hotel yang kiut ya hamat.. Jangan risau..beliau anjing terlatih.. :)

Double room RM68.90 on weekends

Dressing table..cuma ada jug dan cawan..water heater disediakan diluar

Complete..cuma channel tv basic je..no astro2..

Toilet bersih..shower umphh..

Bahagian koridor ke bilik aku..bersih

Koridor colorful  :)

Colorful lagi..hehe

Ipoh dulu..cantik kan..

Kenot sit pelisss..kenot..kenot..

Tiap taun dapat anugerah dari Tripadvisor since 2012

Ni yang taun lepas punya..Traveller's choice..sebab harga dan servis yang baik..

Traveler yang bajet ciput macam aku jugak..hotel ni amat sesuai untuk kalian..

Fyi..take noted okay..
Kalo ikot pendapat laki aku, hotel ni amat selesa, walopon jauh sikit dari town tapi amat berbaloi bagi sape2 yang last minit bercuti macam kami nih.. Cuma yang menjadi problem bagi aku, bilik dia bukan soundproof and lagi worst dari Le Metrotel yang aku stay sebelum ni.. laki aku cakap dia ok ja, nyenyak je tido..mungkin aku spesis telinga lintah kot..hahaha.. pagi2 aku dah dengar staff dorang bising2 kat koridor sambil mengemas bilik.. dah taw bilik tak soundproofing slow la sikit suara tu.. Hah..tu cume pendapat aku la..telinga aku ni memang sensitif sikit..yang lain ok je..hahaha..

Dari segi parking, jangan risau..semua disediakan..boleh park diperkarangan hotel,malam2 ada security jaga..dunt wori.. Dekat hotel ni jugak ada 3 ekor anjing yang menjaga kawasan..tak payah takot..dorang pon takkan datang dekat ngan korang.. anjing2 ni super duper kiut.. Jadi apo laie.. terjah la..

Hakak bagi **** (itu bintang ye kawan2) k bai..