Tuesday, August 2, 2016

Hotel Review - Le Metrotel Hotel, Ipoh Perak

Untuk trip Ipoh yang lepas aku menginap di hotel Le Metrotel.. Hotel ni terletak di tengah2 pekan Ipoh bahagian New Town.. Lokasi hotel ni amat stategik dekat dengan tourist attractions and mudah nak cari.. Pakai waze je..senang ya hamat.. Untuk berjalan2 sekitar spot tourist, tak perlu susah2 drive..cuma berjalan kaki dah sampai.. Dari hotel nak ke Old Town amik masa lebih kurang 15 minit berjalan kaki..So highly recommended bagi sape2 nak explore bandar Ipoh ni..

Bilik pon selesa,facilities baik harga pon ok and yang paling penting walopon kawasan sekitar hotel ni agak sesak, pihak hotel menyediakan parking beserta cctv lagi uolls..so tak perlu risau.. Pada waktu malam pulak, bersebelahan bangunan hotel ni ada Gerbang Malam..ala2 uptown la kekdahnya..tak jauh dari situ pulak ada Hipster Cafe yang diberi nama Chokodok Raggae..ok yang tu next entry nanti aku story mori ok.. Now..lets review apa yang bestnya Le Metrotel nih.

Make sure betul yer..hehehe


Area anti social..
Bahagian lobby..bersih dan cantik

Tak perasan pulak..mana jam Beijing? Sape amikk? Tolong pulangkan.

Bahagian hadapan bilik..

My room..hipster kan..wohoo

Tuala disediakan..

Katil pon luas..boleh la berguling2..


Dressing table..suke2

Semua disediakan..

Bilik air bersih..air shower tip top..memang layan.
Bertentang katil ada tv, ekon dan coffee table..ntah hilang mane lak gamba aku snap nih..sori la yer.. Aku stay di bilik 201 aras 2 tapi jangan risau,kat sini ada lift..so tak payah susah2 nak menapak naik.. Dari bilik,aku boleh nampak terus tempat parking kereta..so lagi la tak risau pasal keselamatan kereta sepanjang berada di sana.. Overall aku berpuas hati la dengan condition hotel berbaloi dengan amount yang aku bayar.. Cuma satu je problemnya.. biasa la khen..kalo ada pro mesti ada contra.. Biliknya bukan jenis soundproofing..so apa yang jadi kat luar mean bahagian koridor bilik ko tu, ko boleh dengar..tapi tu cuma minor problem je, bkn 24 jam pon ada org melepak kat area situ.. so boleh dimaafkan lah..

Ok..pada sesiapa yang tengah mencari2 hotel mana yang sesuai untuk stay..aku suggestkan korang try tengok stay kat hotel ni.. Kalo aku ke Ipoh lagi, of kos aku akan stay kat hotel yang sama.

Address : Le Metrotel Hotel
                26, Jalan Theatre, Taman Jubilee, 30300 Ipoh, Perak, Malaysia
                05- 249 1990
 Ok..hakak bagi **** (tu bintang ye kwn2..) K bai.