Monday, July 18, 2016

Apabila Suami Isteri Bercuti - Ipoh Mali


Macam biasa..bila laki hakak cuti weekend,maka hakak gigih la mencari lokasi menarik untuk kami berlepak santai.. Since Ipoh menjadi top 6 pilihan Lonely Planet, maka hakak pon dah dapat petunjuk destinasi nak dituju..Puas mengodek hotel2 menarik yang ada di Ipoh ni, last hotel Le Metrotel ni menjadi pilihan..

Kalo ikotkan hati nak je booked Sekeping Kok Heng, tak pon M Boutique ke sebab aku nak sangat tido kat hotel ala2 hipster ni..tapi disebabkan short vacay ni diketegorikan sebagai percutian bajet, so aku pilih yang murah2 aje la..janji selesa dan senang nak kemana2.. Lagipon hotel ni terletak kat tengah2 pekan,jadi mudahlah bagi kami laki bini nak berjalan2..tak payah lagi dah nek turun kete..

Ni kali pertama aku booked via booking.com..selalunya aku lebih suka booked direct dari website, tapi sebab dalam website dia pon tak ade button untuk reservation, maka terpaksalah aku book melalui booking.com..kebetulan tak perlu bayar apa2 cuma bayar time check in, lagi memudahkan kerja aku..sememangnya aku prefer kekdah yang macam tu..tak berani pulak nak bayar dulu, takot tercancel ke,kang rugi..ye dokk..

Ok..nantikan review dari aku k..K bai.