Wednesday, August 10, 2016

Next Trip Progress #nwkyotosakatrip #1


Todia..dia mai nafsu gila dah..haha.. Dua tiga bulan ni aku keep monitor tiket AAX tapi ternyata masih belum menepati harga tangkap leleh.. memang payah nak dapat harga cantik dalam musim winter katanya sebab time tu peak season gak..maka aku tawakal jela.. gamak mahal terpaksa jugak la pejam mata beli..huhuhuhu

Jadi kalo nak tunggu beli tiket baru book hotel, aku tak taw la hotel mana yang nak terima aku.. mungkin ada, tapi bukan area yang aku nak la.. based on my research aku kalo leh nak stay kat hotel yang dekat dengan Kyoto station.. sebab mudah untuk aku nak ulang alik nek bas nanti..google punya google jumpa la aku hotel ni.. dan hotel ni amat2 menepati citarasa aku tapi dari segi harga kita terpaksa admit la sebab currency kita sekarang pon jatuh menjunam..huhuwaaa.. bila aku check date yang aku nak pegi tu ternyata cuma ada 3 lagi double room yang available.. pikir2 balik,kalo aku tunggu maybe dah tak dapat dah..dan kebetulan booking fee adalah free, maka aku take risk booked dulu hotel ni.. don't worry, kalo nak cancel atau tukar date seminggu sebelum pergi pon masih free.. kecuali 2 hari sebelum pegi ko nak cancel memang dia charge la.. proses dia sama macam aku book hotel kat Korea hari tu..yang diperlukan cuma credit card sebagai guarantee.. aku tak de credit card, aku boh debit jer..janji bole laaa.. :)

Kalo korang nak survey2 hotel ni macamana boleh la ketik sini http://www.piecehostel.com/kyoto/en/

K bai.