Monday, August 22, 2016

Tips Beli Winter Coat Murah


AAX buat promo sempena merdeka..tapi aku tak nampak tang mana promonya.. Harga still sama lagi.. Oh kemon AA..banyakkan promo bulan december pelisss... Ok..harini aku sibuk pulak nak update pasal winter coat yang dah aku sambar untuk percutian musim sejuk aku nih..jakun sangat dah ni.. Op kos la..time p Korea aritu takde la sejuk sangat so hakak tak de beria2 beli coat bagai..dah tu aku cuma bawak sweater sehelai je.. semua gambar aku baju yang sama..sedih gilos..tapi this time pegi time winter, memang aku nak bajet2 bergambar ala2 che ta la..hahaha.. Balas dendam. Ok ni yang aku beli.. aku tak tahu la kan,selagi tak sampai time lagi bape helai lagi aku nak beli.. laki aku dah suruh stop beli, sebab nanti dia yang nak kendong.. InshaAllah..aku cuba..mih3..

Sweater green army tu laki aku punya..beli kat Uniqlo..dia cakap cukup la tu..tak payah bwk byk2.. Itu bagi dia..tidak bagi aku..hahaha.. winter coat yg warna light blue tu aku beli kat Lazada harga RM69.. dekat 2 minggu gak nak sampai, overseas shipping..tapi bila beli online ni, size plk problem..tgk website cam ok..bila sampai besor la pulok..so aku bawak pegi alter..boleh la pakai.. Yang hitam kotak2 tu brand Uniqlo.. Aku beli preloved je..dia jual RM90 kalo kat Uniqlo RM149.90..condition tip top.. Dalam dia jenis fleece..sesuai sangat time sejuk.. and last pon aku beli preloved melalui instagram.. RM15.. murahkan..kualiti tak berbaloi ngan harga.. Memang nampak baru.. cuma nipis sikit, tapi elok la pakai ngan knit top.. Ada lagi sepasang winter coat member aku nak kasi pinjam..cuma aku tak sempat nak pegi amik kat dia..Nanti2 la..


Kalo nak travel time winter memang banyak keluar modal..sebab banyak benda nak kena beli..long john la,glove, mafla, winter coat tapi tak bermaksud kita kena spend duit yang banyak..lagipon semua ni kita cuma pakai sekali sekala..tak perlu membazir..lain la kat sini ko pakai gak..ok la kan nak berhabis beratus ringgit..gila kau nak pakai winter coat kat Malaysia..berkicap ketiak kau..hahaha.. Jadi ikot tips aku..rajin2 la cari baju2 preloved tak kisah dalam intagram atau fb..preloved ni pon banyak je yang elok lagi2 winter coat..sebab dorang cuma pakai sekali dua je..

Harga overall untuk ketiga2 coats tu cuma RM174.. consider murah kalo ko beli baru kat Universal Traveller memang tak dapek harga ni dek..ni hakak dapat untuk 3 pasang okey.. Untuk sape2 yang berhajat nak bercuti pada musim sejuk ni..ikotlah cara aku.. jimat duit at least korang boleh guna duit tu untuk beli keperluan lain..Selamat mencuba..

K bai..