Thursday, April 16, 2015

Trip KL-Hatyai Part IV

Masih kompius? Baca dari sini ok Trip KL-Hatyai Part I
                                                Trip KL-Hatyai Part II
                                                Trip KL-Hatyai Part III

Pada sebelah malamnya Elly ajak kami ke night market.. Tempat ni agak jauh dari kiteorang punya guesthouse jadi nak ke sana kena naik tuk-tuk..Elly cakap salu tambang kesana dalam 300thb pegi balik.. Boleh dikatakan mahal jugak la.. Tepat pukul 8 malam aku turun ke bawah guesthouse, ternampak Elly dah pun menunggu..Pada mulanya kami nak gunakan khidmat tuk-tuk yang aku naik petang tadi,alih2 dia ada hal pulak.. So terpaksa la kami tahan tuk-tuk lain..

Bincang punya bincang dengan tokey tuk-tuk tu,last2 dia amik 90thb ja utk kami bertiga.. Tambang pegi dan balik semua Elly yang bayar..aku nak bayar balik tapi Elly tak nak..Perjalanan tak jauh mana kalo naik tuk-tuk..kalo jalan kaki memang berpeluh la..lebih kurang 15 minit kiteorang sampai..

Asean Trade Centre

Sorga membeli belah





Mini sushi..baru aku taw org thai ni kebanyakkan suka mkn sushi

Cha yen..harusss..besar gedabak ni baru 30thb
Night market ni memang sorga membeli belah bagi mereka2 yang kaki shopping..tapi bagi aku yang suam2 kuku ni just tengok2 jela..bajet non hado..aku cuma beli sabun susu beras sebundle je..haha.. mana taw kot pakai jadi putih..try p la..Kiteorang janji dengan Elly dalam pukul 9.15 kami jumpa balik,so masa nak makan tu tengok jam dah pukul 9,so kiteorang decide nak balik beli pulut ayam kat depan Lee Garden je..

Sampai je guesthouse,kami laki bini jalan2 merayau night market depan Lee Garden pulak,hajat memang nak makan pulut ayam sebelum balik ke KL..bukan ape,risau takot nanti sampai KL kempunan pulak..

Sempat aku tangkap gamba ngn dorang ni..tp xtaw la polis ke hape..haha

Sedapnyerrr



Selesai je membeli,kami berlegar2 cari sourviner untuk dibawa pulang.. Sempat aku grab 2 bundle keychain,bargain2 dari 100thb dapat la satu 80thb.. rata2 jual fridge magnet 3 ketul 100thb mintak 4 ketul 100thb tak nak bagi..malas aku nak beli,sebab aku bercadang esoknya nak berjalan2 cari sourviner lagi sebelum pulang..kalo tak mak aku marah kalo aku tak belikan fridge magnet untuk dia..
Haha..dasyat kan..

Aktiviti terakhir kami di Hatyai di next entry ya...

K bai.