Wednesday, April 15, 2015

Trip KL-Hatyai Part III


Konfius?? Baca dari sini Trip KL-Hatyai Part I
                                   Trip KL-Hatyai Part II


Keesokan harinya aku bagitahu Elly yang aku nak pakai khidmat tour guidenya.. Ya..it's a quite expensive tapi aku tak boleh nak menolak.. Orang baik pada aku,memang aku tak sampai hati nak kata "tak" sebab aku gasa berbaloi dengan apa yang aku dapat masa stay kat sana.. Nanti next entry aku ceritakan..

Pagi tu,lebih kurang pukul 10,kami turun utuk bersarapan.. Kami laki bini perkena roti canai sorang sekeping dan cha yen dua gelas, total 80thb..around 9 hengget lebih..mahal kot..asik nak kapak orang jela..naishhh.. Dah selesai isi perut,kami bergerak ke Songkla menaiki tuk2..

Owner Tuk-tuk
Ni ha..tuk-tuk yang seharian bawak aku bersiar2



Destinasi pertama kami ke Hatyai Cable Car / Hatyai Municipal Park

Permandangan Hatyai dari atas bukit

Tak naik pom..Langkawi best lagi rasanya *_*

Buddha Wat

Aku lebih tertarik pada seni bina Wat berbanding shopping


Dekat area sini jugak ada Ice dome..tapi aku tak masuk pon..tak tahan cejukkkk..

Destinasi kedua kami teruskan perjalanan ke Samila Beach dan seterusnya ke Tang Kuan Hill

Samila Beach

Samila Hotel

Samila Statue

Cable car Tang Kuan Hill..very old school

Permandangan Songkla dari atas bukit

Tang Kuan Wat

Alolo si comel..kaki paw makanan orang..be careful

Dalam perjalanan pulang,kami singgah ke Chang Puak Camp


His name is Paisan..He loves banana
Tengok orang naik gajah..aku tak naik..boikot..walopon ini salah satu attraction di Thailand,
tapi bagi aku ni satu penganiayaan terhadap haiwan. fullstop..!!



Perut dah mula berkeroncong..macam2 irama keluar..yela makan pagi je..jadi uncle tuk-tuk dah dapat agak kami lapar,so dia bawak kami ke Khlong Hae Floating market

Permandangan dari atas jambatan ni dah wat aku gase lapar gilerrrr

Tengah aim nk makan ape

Tomyam in Thailand..tu harussssss

Sekelip mata kau berubah

Wajib beli,boleh wat sourviner 

Mini sushi..sedap

Aiskrim cendol..cuma 30thb..kejap je dah licin

Makanan kat sini semua sedap2


Destinasi terakhir kami melawat Wat Hat Yai Nai

Sleeping Buddha

Bagi pemgemar seni..wajib..!!

Architecture yang sangat cantik 

Amboiii..rileks nampak

Tak lenguh tangan ke??

Mana2 pon ada muka dia.. Puteri Raja Thailand..dia punya kawasan rasanya
Kalau ikutkan nak je aku cari lagi Wat2 yang ada untuk dilawati..tapi ni antara yang besar la..Laki aku pon memang tahap suku2 nyawa dah..Letih sangat katanya..dengan cuaca yang panas membahang,bagi aku Hatyai jauh lebih panas dari Malaysia..Time aku pegi tu dorang cakap kat sana dah 3 bulan tak hujan..hoho..patutla kiteorang ni pantang tuk-tuk berhenti,mencanak turun beli air..so kiteorang decide balik ke guesthouse je..

Balik rest and malam tu pulak Elly ajak kiteorang keluar..nak taw kemana..tunggu next entry..

K bai.