Friday, April 24, 2015

Positive Negative


Ahah..ape yang positif negatif nya? Hari ni nak cerita pasal diri sendiri pulak..terasa sedih.. sobss..sobs.. Betul cakap bulan ni aku ada mengharap jugak la aku akan pregnant..Ceritanya bermula begini.. ***** Minggu lepas,hari Rabu 15hb April 2015 (complete) terjadi satu tragedi dimana pada pukul 3pm lebih kurang,aku terasa nak kencing..(hamboi..starting cite..tak senonoh sgt)..so dah nama nak terkencing,aku pegi la tempat yang patut aku pegi yakni toilet, lepas aku kencing tetiba aku perasan air dalam mangkuk tandas tu bertukar warna merah.. terdetik dalam hati "Eh..takkan dah period,baru bape haribulan" sambil lap2 tempat yang patut aku tengok kat tisu ada tompok2 darah warna pink2 gitu.. Memula aku takde pulak rasa risau..Tapi hari tu aku kerap kencing.. seingat aku 3 kali kencing ada darah keluar..tapi tak banyak.. Aku mula rasa risau..Aku wasap sume kawan2 aku,tanya pendapat diorang..ada cakap buah pinggang,ada cakap kencing kotor,usus bagai..kalo pikir2 balik nak tergelak jugak..hahaha.. Semua push aku pegi jupe doctor,aku memang bercadang,kalo benda ni berterusan memang aku akan pegi klinik je..Tapi yang peliknya kejadian tu berlaku masa kat opis je..balik rumah kencing macam biasa takde setitik darah pon keluar.. *aku makin kompius


Kebetulan aku ada wasap member rapat aku W,masa aku tengah blur2 mesej dia masuk,dia cakap tu salah satu tanda preggy..ting3..betul jugak,sebab aku ada google pasal benda ni,and then ramai cakap tu salah satu tanda..start dari situ harapan aku mula naik sedikit..macam best je benda ni jadi kat aku..hik3..Laki aku ajak aku pegi klinik,tapi aku hold dulu,aku ckp tunggu sampai esok,n kita beli pregnancy test kite try dulu..wah..eksited..aku jarang2 sekali guna pregnancy test sebab aku salu rasa benda ni berhantu sangat and selalunya period aku pon on time..tapi kali ni eksited lain macam.. Untuk pertama kalinya dalam tahun 2015 aku try test check air kencing aku..ternyata hampa.. tapi aku masih tak putus harapan,sebab member aku cakap,lagi period tak datang,aku masih ada harapan.. And then satu lagi selera makan aku sangat pelik..jenis lain macam cara mengidam..salu kalo aku mengidam macamana pon,aku still boleh sabar..ni tak..nak2 jugak..dia punya tahap nak tu,selagi tak dapat gase tak senang duduk..aku sendiri pon pelik..tapi Alhamdulillah..punya suami yang penyayang..tak penah merungut kalo bini nak makan apa,letih macamana pon ikut je kemahuan bini..Ahhhh...my suwit hubby..I love u so much sayang.. *ehheh..jiwang pulak..

Pada hari patutnya aku period,period xmaw keluar..herm..seronok jugak gase :-) try la wat pregnant test,tapi hampa jugak..member aku W xpenah patah semangat,dia cakap dia dulu 4 kali test -ve,last2 wat blood test baru leh detect dia preggy..jadi selagi xperiod jgn patah semangat..Ya...aku masih belum patah semangat,kuasa Allah SWT,kalo Dia mengatakan "kun fa ya kun" apa saja boleh berlaku.. 3 kali aku test sumenya -ve,so aku decide nak tunggu samada aku period atau tak.. Aku jenis perempuan yang "sempurna" waktu periodnya..serius cakap..sentiasa on time..selalunya terawal la, dan potensi untuk delay period tu agak tipis.. *terlebih darah

Hari pertama aku delay period of kos aku sonok, aku pon tahu laki aku pon mengharap sama macam aku..dia salu tanya,period tak lagi, lepas keluar darah haritu dah takde keluar pape ke,ayat salu dia bagi kat aku JAGA MAKAN..jangan makan bukan2 selagi belum period.. Masuk hari kedua delay yakni semalam still xde tanda2 yang aku nak period..cuma cramp2 je,salunya sblm period akan kuar discharge macam dia bagi hint kat aku yang period is coming..ni tak..kering elok je.. Malam semalam lepas kiteorang balik dari melantak waffle dip n dip sepinggan,perut aku terasa memulas2..tapi aku still boleh lepak tengok tv lagi..tetiba aku terasa ada benda keluar..aku cakap kat laki aku, "Alaaa..dah period la..sorry la abang.." sambil aku bangun terus capai tisu..nak pegi check..bukan ape,pakai spender hitam,bukan nampak sangat..ahahahaha.. Bila aku check yang keluar tu bukan darah..warna agak brownish tapi bukan brownish macam nak period,tapi light2 brown gitu..laki aku agak curious,asik tanya je..benda ape keluar,warna apa,darah ke.. I know baby,what u feel, I so same..aku monolog dengan diri sendiri..wah kau..bermonolog gittew.. aku ckp it's ok..just wait..salunya kalo keluar brownish tak sampai sejam keluar la darah..tapi tunggu punya tunggu tak jugak keluar..aku makin bingung..


Herm..apa yang negative to positive?? Aummm..ok kita sambung lagi..sesudah puas tunggu period tak keluar2 (herm..tak penah ada dalam sejarah hidup aku,aku tunggu period dgn penuh rasa takut) akhirnya aku terlelap.. sedar pabila alarm berbunyi,aku bangun mandi..tengah sonok2 mandi setitik brownish terjun ke lantai, "eh..aku period? " perut aku dah memulas lain macam.. hati aku pon gase sayu je teringat ke laki aku..bercampur baur rasa dalam hati..hati ni tak henti2 berdoa..punya la aku mengharap..huhu.. Lepas mandi,siap2 nak ke opis,aku standby pakai pad,takot terburai pulak jap g.. Nak keluar rumah,salam ngn laki aku,aku ckp kat dia aku period..aku dah malas nak mengharap n aku tak dia harap ape2 lagi,sebab aku sendiri dpt rasa yang aku dah period.. dia peluk aku sambil cakap "takpe..kite cuba lagi..sabar ye" lebih kurang gitu la bunyinya..aku pon ingat2 lupa ayat dia..haha.. time tu sebak jugak la..satu hati dah terputus harapan and then kena tunggu bulan depan plk..haha.. *herm..bertabahlah

Sekarang sambil menaip ni pon aku dah declare aku memang period dan tak perlu mengharap lagi..sebab terasa banyak pulak period aku nih..huwaaaaaa...!!! Siyesly aku tiap2 bulan aku tak mengharap pape,tapi bulan ni lain cket tambah2 next month our 3rd anniversary..Bagi aku sendiri,sejujurnya aku redha dengan apa yang tuhan bagi pada aku,bagi pihak diri aku,aku tak terlalu mengharap,tapi yang membuatkan ia jadi harapan bila aku pikir pasal laki aku,parent aku,tetiba sedih pulak..aku nak bagi sesuatu yang buat diorang bahagia,tapi aku masih tak mampu.. *sigh

Jadi aku amik pendekatan "negative to positive thinking" seperti gambar diatas, pandang dari sudut yang lain.. Ada sesuatu yang lagi baik tuhan nak bagi kat aku,tapi belum sampai masa.. buat suamiku..bersabarlah sayang..InsyaAllah ada rezeki kita nanti.. Todiaaaa..nak cerita pasal aku period je pon..kemain panjang aku menaip..terasa macam ni entry paling panjang aku taip..hahaha..

Buatmu,
My Hubby..my bebi..my bunny..my cayunk..my muchuk..my ebeliting...my soulmate....
Let's see the moon on the other side of the world..Seperti kita bercita2..selagi kita tak mampu memiliki si kecil,marilah kita sama2 menikmati dunia yang luas.. Muah3

Yang buat aku tertanya2..
--Darah apa yang keluar haritu?
--Sebab apa?
*Doctor ada jawapan

K bai.