Tuesday, August 8, 2017

#nwridejourney - Nasi Bamboo Sungai Klah


Dah hampir 4 bulan aku mereput tanpa sebarang aktiviti mengukur jalan, Finally..tadaaaaaa...!!I'm back bebeh..Last week team bikers laki aku plan ke Sungai Klah..asalnya aku tak nak pegi sebabnya tak de helmet..bukan tak de langsung,tapi helmet lama aku tu mcm tak secure plk nak jalan jauh..aku ni spesis kepala kecik,kalo pakai helmet goyang2 ni gase cam nak terbang je..Tapi disebabkan laki aku belikan helmet baru yang lebih menjamin safety,aku pon on terus jela..hahaha..eleh..nk soh aku follow letew,tu yang pegi beli helmet jugak..nampak sgt kalo tak bawak aku,tak de istilah "kegembiraan berpanjangan" dalam hidup dia..kah..


Pagi tu lebih kurang pukul 8 lebih kami bergerak ke tempat berkumpul di RNR Rawang..lebih kurang 10 bijik motor semuanya yang join.. Dari RNR kami bergerak lebih kurang pukul 9 lebih, (ntahla..aku agak2 je tu..tak tgk jam..) dan singgah kejap di RNR (rnr mane eh aku singgah aritu..?? tak ingat laa..) ade yang nak isi minyak, ade yang ke toilet mcm aku..hehehe..setel semua kami meneruskan perjalanan ke Sungkai..

Jalan pada hari tu clear, no jammed at all..sebab hari tu hari biasa mungkin..kete pon tak banyak.. So seronok la nak ride.. Nak kata jauh sangat tu, boleh tahan la..kembang jugak la pungkoq..dekat pukul 12 kami sampai di restoran nasi bamboo ni..ngam2 time lunch. Orang pon tak ramai..lucky weolls pegi time weekdays,maw pegi time weekend, mesti pack gilos..


Ada yang tanya..sedap takk..?? Herm..cane nak jawab eh..? Hehehe..bagi aku ok laa..not bad.. Aku cuma jamah sikit je, sebab perut aku time tu masih tak leh terima makanan berat..terlalu awal maybe.. Aku cuma makan sejemput je..tapi ayam tu sedap..Ayam bunian namanya..walopon nama ayam bunian,tapi yang masak tu manusia biasa je..toksah nak berangan ayam tu turun dari kayangan ke hape.. Harga pon tak mahal..satu set RM7.90..jadi kalo dah ke Sungkai tu,alang2 singgah la makan..

Selesai makan,kami ke destinasi kedua..kemana..?? Haaa..next entry aku cerita okeh..