Tuesday, August 8, 2017

#nwridejourney - Felda Residence Hot Springs, Sg Klah


Destinasi kedua selepas selesai menikmati nasi bamboo,kami meneruskan perjalanan ke Felda Hot Springs..dari tempat makan nak ke hot springs ni tak dela jauh mana pon.. Hot springs ni kalo ikotkan dah bertahun lamanya aku plan nak pegi,tak sampai2,at last sampai jugak..Dari jalan besar nak ke sini lebih kurang 9km..(rasanya..aku agak2 je tu..bhahaha) memang hot springs ni jauh ke dalam.. bagi mereka2 yang spesis suka nature macam aku ni, korang kena pegi..Aku suggestkan korang pergi hari biasa la orang tak ramai..tenang sikit nak berjalan2..hehehe..tiket masuk RM15 bagi dewasa.. cepat benor naik harga eh..tak salah aku sebelum ni RM10 je.. Bagi aku harga tiket a quite expensive la.. tapi nak wat cane..nak tak nak kena la bayor.. Tambah2 aku ni masuk tapi tak mandi, lagi gase cam membazirrrr sangatttt...


Sengaja je aku edit kulit aku bagi hitam sikit..
Dari pintu masuk nak ke pool dorang sediakan ulat train..Ulat train ni la yang akan bawak ko pegi balik dari kawasan pool ke pintu masuk..kalo tengok sebenarnya boleh je bawak masuk kenderaan dlm tu,maybe dorang open weekend je kot..weekdays kena letak moto kat luar..jadi kami ramai2 naik jela ulat train yang tak seberapa laju tu untuk ke kolam mandi..

Map Hot springs Sg.Klah

Ikan..banyakkk..
Disini disediakan cafe,surau dan toilet..harga makanan kat cafe aku tak sure pulak,sebab aku just beli air je..sesudah solat,masing2 dah tergedik2 nak mandi.. mai kita layan gambar lagi.

Jalan ke resort aku gase nih

Kolam air panas

:)

Tempat rebus telur..alaahh..balik makan kat umah jela..miahaha

Telur sendiri adalah dilarang..kena beli telur yang dorang sediakan.telur ayam ok.

Kalo yang mana rasa kebal sgt,boleh la try rendam kaki,tak pun cuci muka kat sini..
Sekarang kita terjah bahagian pool pulak..








Kat sini pon ada private jacuzzi..tapi berbayar la.. tak salah aku sejam ke 3 jam tah RM75 kot..masa aku jalan2 aku ternampak private jacuzzi ni..kebetulan orang yang jaga kaunter tu tak de..so aku amik la peluang tinjau kawasan..








Private jacuzzi ni kalo datang satu family and nak privacy elok la pilih yang ni..tapi kalo harga yang menjadi masalah,elok mandi kat public pool je..best pon best..boleh berenang-renang..kan.Semua ada 6 bilik,tapi yang aku perasan hanya 4 bilik je yang function pon..lagi 2 nampak macam dah lama tak terusik..kurang sambutan la kot.

Positive soul  from natural vibes






Setelah selesai geng bapak2 tu mandi, perut pon mula berdondang sayang..sembang pi sembang mai dorang decided nak try makan ais ADO..aku tak taw maksud sebenar ADO tu ape..bercelaru fakta yang aku dengar dari mulut masing2..hahaha..maka kami meneruskan perjalanan ke Pekan Slim River..pertengahan jalan hujan turun dengan lebat..maka bertabahlah kami ramai2..huhuhuhu..

Ais ADO..bahan2 ais,laici,kismis,susu cair..nampak simple,tapi mabelesss..yummy.

Laki aku makan mee bandung..sedap3..
Selesai makan,kami bergerak pulang..dalam cuaca hujan renyai2 kami selamat sampai di rumah lebih kurang pukul 6.30 petang.next trip #nwridejourney tunggu big boss aku bagitaw plk la nak kemana.. Aku ni pon sebenarnya tak gemar sangat nak travel naik motor ni..naik tempat tinggi aku tak gayat,naik motor plk jd gayat lebih..tapi sekali sekala follow minat laki apa salahnya..pastu jadi best plk..mcm tertunggu2 plk bila next trip korang nak wat eh..?? nak follow pelissss...muahahaha..

Mesti senyum simpul je laki aku kalo baca statement aku tu..-_- K bai.