Monday, March 27, 2017

Hotel Review - Villa D'Faro A Famosa Resort Melaka


Haritu aku ada bagitaw aku ada family day kat A famosa kan..aku pon dah janji nak wat review.. Maaf ye..sebab terlambat..bukan ape dua tiga menjak ni aku tak berapa sihat.. tetiba lak kena food poisoning..then maaf jugak sekali lagi sebab semua gambar review kali ni aku amik dari mudah.my sebab gambar dalam wasap aku sume aku dah delete..huhuhu..aku ingat nak tangkap gambar sendiri sebab tu aku delete wasap,at last sebutir gambar pon aku tak amik sepanjang berada kat sana..bukan aku tak maw amik,kami laki bini orang terakhir yang sampai, so time sampai pon adik beradik lain dah ada..mak pak mertua aku pon ada,sume dah chup bilik masing2 takkan aku dengan gagahnya nak heret kamera aku snap satu2.. malu lak gase..hahahaha..tapi jangan risau, gambar yang dorang post dalam mudah.my ni memang sebijik sejebon dengan apa yang kami dapat masa check in kat villa ni..memang konsep tak menipu la kekdahnya.


Oleh sebab nak homestay yang ada private pool,aku saja suggest stay villa kat dalam A famosa ni.. jadi semua setuju maka..adik ipar aku pon book..mulanya bukan rumah ni la yang kiteorang pilih,rumah lain tp villa yang sama jenis jugak, tetiba 2 minggu sebelum pegi owner tu cakap rumah tu pulak ada problem, terpaksa refund duit..naishhh..dah la nak pegi time cuti sekolah, konfom2 banyak tempat dah full house..tapi sebab villa pattern macam ni dah cukup ok bagi kiteorang,ada private pool tempat bbq bagai,kawasan luas maka masing2 usaha jugak cari kot2 ada lagi homestay lain yang available..

Wasap orang tu dah full,wasap orang ni pon dia cakap full..last2 adik ipar + biras aku jumpa la dalam mudah.my


Mulanya aku macam kurang yakin je..takot tertipu sebab ada baca 2,3 blog ada yang pernah kena.. deal dengan broker,janji macam2 end up dapat rumah ala2 ghost busters..risau gak aku..aku tak sure pulak dorang deal ni dengan broker atau tuan tanah..lupa nak tanya..hehehe..aku tukang suggest tempat je..tapi sebab dah tak de pilihan,maka tawakal jela.. tapi alhamdulillah..memang puas hati facilities yang diberikan.. untuk cuti sekolah price untuk satu malam RM800..yang bestnya dapat check in awal check out lambat..sebab tak de orang booking sebelum dan selepas kami..

Meh kita usha lagi..

Bahagian dapur..ok ni je bukan made in mudah..hahaha..ni je yang berjaya diselamatkan

Ruang tamu..sama je,cuma aku tambah sikit apa yang takde dalam gambar.. Dorang provided tv,kerusi bar,kipas angin berdiri sebab ekon hall agak old skol..hehehe

Sama sebijik sejebon jugak..dia renovated extra pool untuk kids,yang bestnya sekeliling rumah ada tembok..so memang rasa secure la bila mandi tuhh..
Bilik tidur..?? bilik air..?? Huhuhu..soriii..tak de gambar..tapi aku cerita la serba sikit macamana dalam bilik tu ok..bilik puas hati..setiap bilik ada ekon, nampak tak dalam gambar kat atas ada dua bijik ekon..tu bilik la tu..satu master bedroom,satu sedang2..dapat lagi extra mattress, blanket, bantal so pegi ramai2 tak payah risau pasal tempat tidor.. tapi make sure bawak la comforter satu dua kot2 tak cukup..kang tido tak berselimut pulak khenn..cakap kat diri sendiri..hahaha..tapi nasib baik mak mertua aku bawak extra..kalo tak kejung gak aku dah orang lain pakat rembat habis..-_-

Bilik air..?? Pon ok..bersih..ada heater..kalo malam tu nak wat bbq,make sure bawak arang ok..arang tak disediakan..cuma tempat nak bbq tu je yang dorang provided.. hermm..ape lagi ek..?? tu jela kot..hehehe

Ok..habis review..next kemana..tunggu....!!!

K bai.