Monday, March 13, 2017

Air Asia Free Seat - Yay or Nay ??


Holaaaa...Happy Monday uolls.. Free seat AA sape dah grab? habaq mai..hampa p mana.. Promo kali ni aku tengok cam tak bape meriah je..wall fb aku pon tak bape ramai yang post,tak macam sebelum2 ni,pantang ada free seat, berduyun share dok cari tempat vacation sampai aku pon kadang2 tergugat.. Adakah mungkin disebabkan ekonomi yang tengah down sekarang membuatkan ramai yang berfikir melupakan seketika untuk bercuti ataupon promo AA kali ni tak best? Hermm..entahla, aku sampai sekarang tak de jawapan..hahahaha..

Untuk promo kali ni..adakah aku turut terjebak sekali??

Yay..??

Nay..??

Teruskan membaca.....


Setiap kali promo aku memang salu tergedik2 jari sibuk cari mane yang best,tapi dalam kepala aku salu takde target mane tempat nak terjah, salu saje suka2 menyibuk.. tapi taun ni, lepas balik dari Japan, dah memang set dalam kepala nak kemana pulak lepas ni..Bila AA wat promo ni aku pon sibuk jugak la tengok..harga murah ke tak.. Oh maiii..tempat yang aku nak pegi tu memang super duper murah, kena pulak dengan date yang aku nak pegi.. ngam sangat. Mana destinasi aku selepas ni..??


Tadaaaa...!!! Xian,China..promo ni bagi aku memang murah sangat dah..tapi sekarang aku amat2 berbelah bagi samada nak beli ke tak..Aku tanya laki aku, dia punya jawapan pon macam tak membantu sangat.. Pikir punya pikir, maka aku decided untuk pejam mata dulu dengan promo kali ni..huhuhu.. Letsay lepas ni kalo aku tak jumpa dah harga yang macam ni,aku akan meratap kembali entry ni sambil belek2 gambar diatas sambil tersedu sedan..muaahahaha..Macam last trip aku sebelum ni, aku pilih untuk beli tiket time tak promo walopon harga agak mahal, sebab apa aku dah tak prefer beli tiket awal..? meh aku story..

Aku punya target taun ni nak pregnant, walopon aku tak try too hard hehehe..tapi aku percaya pada rezeki.. Kalo tertulis rezeki aku, pappp..sekali pon dah sangkut..mihmihmih.. So agak payah bagi aku untuk beli tiket dengan kadar yang awal coz aku sendiri kenot predict what will happen in future.. Dari aku burn kan tiket,lebih baik aku tak payah beli lagi.. mungkin lepas ni takkan dapat harga yang macam ni, mungkin lagi mahal,tapi takpe..aku bayar mahal tapi aku pegi tak pe..jangan duit aku burn macam tu je,nangis wooo.. pay for nothing kekdahnya..

Aku belajar dari pengalaman, kalo beli tiket awal, ko mula terpikir kalo pregnant,tiket macamana.. So ko dah tak tahu nak letak high priority ko yang mana.. Nak pregnant..? Nak berjalan..? Sebab tu trip aku yang lepas aku prefer beli time tak promo, wat plan, then 5 bln sebelum pegi baru aku start cari tiket.. at the same time dua2 jadi priority aku, kalo pregnant still boleh berjalan..hahahaaha.. Tipu la kalo aku kata aku tak tergugat dengan harga promo ni..tapi anggap jela bukan rezeki aku lagi.. Dan aku percaya, tahun ni banyak lagi promo akan datang..Due to our currency and economy, syarikat penerbangan pasti berperang sesama sendiri untuk memberikan harga yang terbaik..!!

Ayat sedapkan hati..hahahaha

hahahahaha~~~

K bai.