Thursday, March 16, 2017

Edisi Santai Di Mangosix Kafe, Bandar Puteri Puchong


Okeh..Harini aku nak review sikit satu Korean cafe yang sempat aku terjah.. Aku terjumpa cafe ni dalam fb sebenarnya,ada orang post..tengok location dekat dengan rumah,tambah pulak desertnya nampak sedap2 belaka, maka aku meratap merayu kat laki aku soh dia bawak..belanja..hehehe.. Cafe ni terletak di The Cube,Bandar Puteri Puchong..kalo tak taw boleh je pakai waze..InshaAllah sampai..

Bagi aku desert kat sini sedap2 belaka, dan aku memang nak repeat lagi.. gase cam tak puas lak makan kat sini.. Most of desert berasaskan Mango..yela dah nama cafe pon mango kan..mihmihmih..tapi ada jugak desert lain..ada kek, coffee, smoothies pendek kata sume nampak menyelerakan.. Masa mula2 aku tengok nama cafe ni,aku macam ingat2 lupa je kat mana nama cafe ni aku tengok..rupanya dalam citer The Heirs.. alah..citer kim tan,kim tan tu.. ingat..??


Hero plastik hensem nih..giler la kaki cite korea tak ingat.. Cafe ni la tempat heroin dia keje partime.. Dia yang kaya ni pon sengkek nak sapot awek,sampai biar awek dia keje partime..ish3..


Dari segi harga bagi aku standard price la untuk foreign cafe yang macam ni.. Tapi kalo pikir pasal sedap, memang berbaloi la dengan apa yang korang bayar..Meh kita layan sikit apa aku makan.. Muahahahaha..

Fruits Waffle RM 18.50
Laki aku order Mango Tango..nyummy..harga RM 18.50, aku order caramel frappe regular size RM 15.00
Berbaloi la..kenyang pon kenyang.. Mango Tango tu mungkin kita rasa cam pekat je bila masuk tekakkan..yela mango tu dah manis,whipped cream lagi..memula aku pon ingat gitu jugak..tapi bila rasa memang lain sangat.. kombinasi yang baik..wahhh..hahahaa

Tadaaaa...licin..burpppp

Tempat yang cosy
Ok..ni je yang aku boleh review..selebihnya korang kena pergi sendiri..rasa sendiri..kalo tak sedap jangan salahkan aku..sebab citarasa manusia kan tak sama..hahahhaha.. Ini bukan review berbayar ok..sonoknya aku kalo ni review berbayar..*verangan..review aku ni untuk mereka yang belum try dan mereka2 yang spesis food hunter.. Enjoy.

Mango Six Cafe Puchong
11, Jln Puteri 7/13A, Bandar Puteri, 47100 Puchong, Selangor, 

Landmark : Hospital Asia Columbia & The Cube / Starbucks Bandar Puteri Puchong