Tuesday, September 20, 2016

Hotel Review - Tube Hotel, Melaka


Ok..hari tu hakak dah janji nak wat review pasal Tube Hotel ni kan..so harini hakak tunaikan janji ye adik2..hehehe.. Bagi yang sukakan short vacay dengan bajet ciput, hakak amat mengalu2kan korang untuk stay kat Tube Hotel ni.sure puas hati..Harga pon berbaloi2 dalam RM100 + tax per night.. Nyenyak betul hakak tido..haha.. bagi yang berminat nak stay kat sini digalakkan untuk book awal terutama time weekend, sebab hotel ni macam gurin pisang panas..asal weekend je full house. Make sure rancang percutian anda...oraits..tanpa melengah2 kan masa lagi..moh kita tengok apa yang ada di Tube Hotel nih..
Bahagian hadapan hotel
Sebelah hotel ni kedai dobi layan diri
Mari kita tengok dalam bilik pulak..

Bilik aku T02 level atas tanah, tepi car park..memang tak risau pasal kereta..
Hipsturr
Simple dan selesa.. rileks habis
Nak cas hp pon tak payah gaduh laki bini..sebab kiri kanan ada plug..
Alamak....kantoi pulaksss..sink disediakan..kot2 nak berus gigi,cuci muka
Paling penting.. Ada arah kiblat..walopon bilik agak sempit, tapi masih ada ruang untuk solat.
Bajet2 pon dia bagi gak kopi instant..hehe..tapi air panas kena amik kat tingkat atas..
Bahagian atas, tempat chill lepak2..kalo nak tengok muvie ke,jangan lupa bawak laptop..
Aku suka hotel ni sebab dorang pandai gunakan setiap ruang dgn kata2 motivasi..
Bathroom..air shower memang superb..
Jamban bersih..nak berak pon sempat berhipster ok..haha..
 Tapi sayangnya time aku pegi ni cafe tutup sebab ada orang booking selama sebulan..Aku tak pasti untuk apa, saja2 book untuk lepak berjemur ke,wat tempat sidai baju ke, aku pon tak pasti.. Dan dijangka buka semula dalam bulan depan.. Cisss..sape la yang booked sebulan tu..meh aku nak serigi2 sikit.. Sosebelum check out,aku naik la meronda2 di tingkat 1..

All things in life,we learn from First Step.
Working less, travel more..hahahaha
Laluan pejalan kaki..mih3
Follow direction, InshaAllah sampai .. :P


Ditingkat 1, disediakan twin room dan family room.. Kat hotel ni bilik tak banyak pon sebenarnya..ada la lebih kurang 10 bilik..Masa aku naik tu kebetulan dorang tengah kemas..so sempat la aku tinjau2 macamana bentuk twin dan family room ni..

Ni twin room tapi kalo tengok agoda ni macam triple room..tapi mane katil 1 lg?..lebih besar dari double room..
Dah nama pon amk gambo time dorang tengah berkemas,harusla sepah..haha.. Ni family room..  
Dalam family room ni ada small pantry dan sofa untuk bersantai..ruang utk family room ni pon luas..ko siap boleh bawak extra toto lagi kalo dtg reramai..pendek kata kalo korang nk chillax ngn family..ini lah tempat yg paling sesuai.
Bagi aku, hotel ni sangat2 worth it dengan apa yang aku bayar.. memang puas hati..selama aku keluar masuk hotel budget ni, bagi aku inilah hotel yang mampo wat aku tido nyenyak.. maybe keadaan bilik yang agak soundproofing watkan tido aku menjadi nyenyak..haha..

Bagi sesiapa yang nak / berminat untuk cari pengalaman stay kat hotel ni, korang boleh tempah direct thru agoda..tak pon korang boleh amik info kat bawah ni..


Lokasi pon mudah, area Jalan Klebang tepi jalan je..sure nampak.

Untuk hotel hipster ni hakak bagi **** 1/2 kalo nak mudah paham hakak bagi 4 setengah bintang.. Nape bukan 5..? mane setengah lagi..? yang setengah tu kena potong sebab hakak kena pegi amik air panas kat tingkat 1..haha.. kalo sediakan water heater maybe hakak bagi *****..

Ok bai..