Thursday, May 26, 2016

Happy 4th Anniversary Mr. & Mrs Naseh


Yeayyy..harini 26 March 2016 anniversary weolls yang ke 4.. Rasanya macam baru je wish yang ketiga haritu..ni dah masuk 4..wow..impresss..hehe..kejap masa berlalu..Apa yang aku rasa selama 4 tahun jadi wife ni..? I'm a proud wife of a wonderful husband.. Seriously. Aku bahagia dengan hidup aku.. Sangat2.. Alhamdulillah syukur tuhan jodohkan aku dengan laki aku.. Sebaik2 manusia yang penah aku jumpa.. Dah..takmo puji lelebih..laki aku tu dah la kaki stalk blog aku..kang dok kembang kuncup pulak sorang2..mih3..

Ada kawan2 aku yang tanya "korang nampak rileks je..kawen dah lama,belum ada baby..tapi tak nampak stress pon..macam enjoy je.." herm..nak mintak petua letew..hihihi..ok..aku bagitau petua ni,nanti korang pegi citer kat kawan2 yang belum ada baby lagi taw..soh dorang praktis..


Amalkan tiga petua ni je..
-Enjoy your life
-Jangan busybody hal orang
-Jangan peduli cakap orang

Dah cukup.. InshaAllah terhindarlah ko dari sifat2 mazmumah yang ada..wah3.. ostajah..haha..

Enjoy your life - hargai setiap apa yang tuhan beri untuk ko..setiap orang rezeki berbeza, cuma bergantung pada kita nak bersyukur ke tak.. mertua baik, family yang ohsem, kerja yang bagus, kesihatan yang baik tu semua rezeki.. takkan sebab tuhan tak bagi rezeki anak ko nak merungut seolah2 macam tuhan tak pernah bagi rezeki kat ko? jangan yer.. kalo kita susah,banyak lagi orang lebih susah dari kita.. kalo dorang boleh redha kenapa tak kita?

Jangan busybody hal orang - Ni benda yang paling aku tak suka.. Aku tak kata aku ni baik sangat cuma aku tak nak tambah dosa..cukup lah yang sedia ada,dah tak tertanggung dah.. huhu.. Kalo kita sibuk hal orang,ni lagi menambahkan stress dalam hidup ko.. lagi kita busybody lagi kita rasa banyak benda kurang dalam hidup.. pastu mula lah ada unsur dengki, iri hati, sakit hati.. Jaga hati..fokus 100% untuk hidup ko..belajar macamana nak bahagia, slow2 ko akan rasa ko la manusia paling bahagia dalam dunia ni..hehehe..

Jangan peduli cakap orang - Yang baik kita jadikan tauladan,yang buruk kita jadikan sempadan..
Bila condition ko macam ni, banyak bunyi2 sumbang akan keluar dari mulut orang.. "eh hang ni..dah kawen lama tak da anak lagi..kawen macamana.." aku taw ayat tu pon dah mampu nak watkan aku bukak silat harimau..tapi jangan..sabar ok.. jangan peduli apa orang cakap,jangan simpan dalam hati..biarkan soalan tu berlalu bak angin..senyum sudah.. benda2 ni kalo simpan dalam hati, lagi bertambah stress..korang nak cepat nampak tua ke? hik3.. Benda2/kata2 negatif memang selalu ada disekeliling kita,bergantung pada kita nak handle sume tu macamana..chill la..

Kalo ada orang yang cuba busybody dalam hidup ko, jangan cepat melenting..anggaplah dorang tu sume ibarat paparazi yang sedang mengejar2 bintang pujaan untuk dapatkan hot story.. Sekali sekala rasa jadi artis, korang tak nak ke? So far.. hidup aku dikelilingi oleh orang2 yang positif pemikirannya.. kalo ada pon sorang dua ja..tak jadi masalah besar..yang penting kita kena tahu macamana nak cipta kebahagian kita sendiri..

Selalu ingatkan diri kita.. Allah sebaik-baik perancang.. He knows the best.

p/s: untuk awak,si gebu.. yang tengah kusyuk baca cerita saya.. Happy anniversary bebi.. I love you..muah2..

K bai.