Tuesday, May 10, 2016

Cameron Highlands - Time Tunnel Museum

Setelah selesai menikmati permandangan berwarna warni di Green View Garden kami bergerak mencari Time Tunnel Museum lokasinya sebelah kiri menghala ke Pekan Brinchang. Inilah salah satu attraction yang aku nak sangat pergi bila dapat menjejakkan kaki di Cameron Highlands. Muzium ni adalah muzium pameran barang2 lama, sememangnya aku memang peminat barang2 lama jadi aku memang takkan lepaskan peluang..Sesiapa yang ke sana wajib pergi muzium ni..bagi aku amatlah berbaloi dengan bayaran dan kau dapat menikmati nostalgia zaman kau kecik2 dulu.. It's ohsem..! So aku malas nak bebel panjang..marilah kita layan gambar2 yang nostalgik sangat nih..

Galeria Time Tunnel


Harga tiket RM6/person

Kaunter pon old scool

Jalan masuk / keluar dari muzium


Gambar2 di bahagian dinding banyak menceritakan sejarah Cameron Highlands

Apaaaaa..askar2 jepun telah mendarat di Kota Bharu??





Yeahhh...a go go baby...

Sangat mengamit memori,terutama tabung BSN dgn bank Pertanian

1970






Oh maiii...first aku tengok tin2 ni..teros aku teringat kat tok aku..




My mum favorite




Kita boleh cipta masa depan,tapi kita tak boleh ulang balik masa lalu..

Every single thing yang aku nampak kat sini wat aku macam nak2 sangat balik zaman kecik dulu..huwaaaa

Laki aku panggil ceper..tapi kat kg aku panggil tudung menet..heheeh

Bulan puasa banyak stok planta mak aku beli nak wat kuih raya..


Oh maiii...
Legend always be a lagend :)

Macamana leh terselit muka laki aku kat situ..hahaha



Nih..dulu kalo mak aku taw duit dok habis kot ni..memang dia belasah cukup2..hahaha
You will realize time flies so fast.. 80's child now ada bape kerat je lagi dah dok di penghujung usia 20-an.. Sebenarnya gambar banyak lagi..tapi sebab server opis aku ni ada problem sikit..ni jela yang dapat aku tepekkan untuk tatapan korang.. Oh ya..muzium ni dalam proses untuk diperbesarkan lagi..maknanya makin banyaklah barang2 lama yang dorang akan pamerkan lagi..InshaAllah ada rezeki aku melawat lagi nanti..rasa macam tak puas pulak..hehehe..

Kemana kami selepas tu? Bersambung..jeng..jeng..jeng...