Monday, February 23, 2015

Survey Luuuuu..!!!

This year banyak betol perancangan aku..yela,seperti yang penah aku cakap kan selama 2 taun kami berhempas pulas nak dapat eset so sekarang la time nak enjoy..ya betul aku akan ke Korea bulan 10 nanti..InsyaAllah..harap dipermudahkan.. Harap dimurahkan rezeki selalu..Amin.. Jadi dalam masa aku tengah prepare trip nak ke Hatyai,aku survey2 jgk barang2 keperluan nak ke Korea.. Kalo ikutkan lambat lagi,tp tak salah wat preparation awal..ye dak..kalo dicongak balik adela dalm 7 bulan lg..kejap je kot..Nak wat ittinerary lagi..main2 lagi..dalam dunia sekarang pejam celik dah sampai..tengok jela sekarang lagi beberapa hari dahhhh masuk bulan 3..padahal baru je sambut new year aku rasa..

Jadi ade je masa terluang aku manfaatkan google dan instagram sebaik mungkin..aku belek2 jacket,kasut..cari design2 yang berkenaan kat hati..tp aku xgemar nak beli via online..kalo utk winter/autumn jacket tak pun kasut aku lebih prefer bili sendiri..yela at least kite leh gase material kain tu sendiri..aku tak percaya bulat2 pada gambar..walopon aku pengemar barang online,tp dalam hal ni mmg aku survey betul2..bukan ape,aku ni dah la pegi sana tak beli baggage..harapkan bekpek saja..kalo terlebih 7kg macamana? So aku kene beli yang betul2 ngam ngan aku..tak payah nak bwk sampai 2,3 helai lg dah..ape,ko hengat ko retis kpop? nak melaram tak tawan hala? hahaha..

Kalo ikot pada panduan encik google,time aku pegi tu suhu antara 18-16c pada waktu pagi..ok la kan..sejuk2 gedik je tapi malam 6-4c..ikot ramalan la..kalo drop lagi leh beku gak aku.. And then aku ni mmg manusia yang tak tahan sejuk..sejuk malaysia pon kadang2 aku tak leh terima apetah lagi sejuk negara luar..maklumla..aku kan melidi,boleh kira lemak ade banyak mana..tp siyesly aku bukan manusia kebal..Antara sebab2 yang mengukuhkan aku seorang yang tak tahan sejuk adalah :- (hamik ko..siap listkan lagi..poyo sangat..!!)


- Nak cam aku sejuk ke tak kuku aku mudah biru..salu pagi2 memang jadi.

- Mudah mengigil..ekon tak leh kurang dari 22c..mengelepor..

- Tak suka mandi air sejuk..baru jirus kaki rambut dah terpacak..aku cuma mandi air suam..hahaha..

- Pernah satu ketika naik bas balik kampung,jenis bas lama ekon tak leh adjust..sejuk sampai semua gigi aku sakit..rahang2 sekali effect..masa tu gase cam nak tercabut je gusi aku.

- Kalo naik kete time hujan aku tak bukak ekon..kalo bukak pon sebab terpaksa,cermin dah berwap.

- Penah masuk snow world genting,tetiba aku batuk teramat sgt,xleh bernafas..laki aku teros ajak keluar..hahaha

- Tido wajib ade selimut.. *_*

Tu pon mengedik nak g tempat sejuk..ade hati nak g jepun time winter..tinggi angan2 ko bedah..haha..Alah..aku gase aku leh handle la..tak penah lagi dgr ade rakyat mesia mati beku kt korea sane nun..tol tak..janji bwk kelengkapan yg cukup supaya ko tak mengelepor macam cacing kesejukan suda la..jadi setelah survey2 bape jacket aku minat lak design2 yg macam ni..kalo leh nak 2 in 1..winter leh pakai,autumn leh pakai..bajet la katekan.. Semalam ade gak aku terjah universal traveller,winter time baju cantik2 tp harga tak bape cantik..1 baju harga sampai 3++..mak aii..nak pakai seminggu je..lain la ko mampu pakai kat mesia dgn cuaca yg serba panas ni..mmg tak la aku nak beli..bek aku cari kat bundle je,harga murah kualiti pon ok..kan..kan..kena plk promoter kat 1 kedai ni kemain kepoh lagi,tanya aku nak g mana,bulan bape,aku ckp nak cari baju autumn,kemain konfiden beliau ckp skrg musim autumn..aku ckp skrg bkn winter ke,nk masuk spring.. " tak laa kak,skrg autumn laaa.." yela2 ko menang..mls lak nak layan..teros mati selera aku nak tgk baju2 kat situ..naishhh..!!

Ni aku tgk kat Bershka,cantik..harga pon lawa..around rm4++ 

Ni lawa..mmg kene ngn citarasa aku..lock..!!

Lawa jugak..aku minat design dia..lock jugakk..!!

Simple..tapi kalo leh nak labuh cket..bontot aku mudah sejuk.

Ala-ala Hermione dlm Harry Potter lak..
Ok..start dari sekarang aku dah mula keliruuuuu..!!!

Kbai.