Tuesday, February 17, 2015

Product Review - Samsung Mirrorless NX3000

Screen leh kepak-kepak
Sambungan dari entry lepas..setelah puas aku godek2 website lazada nak cari kot2 ade lg kamera nx200 tp ternyata hampa dan hampas..encik hubby aku tiap2 mlm dok mengigau akan kamera tu..riso lak aku..haha..so kiteorg decide nak pegi cari kat kedai teros walopon harga dia dah tak secantik offer.. So,hari Sabtu haritu lepas melawat baby baru kwn encik hubby kami amik keputusan nak terjah low yat..hajat memula nak tengok2 je.. *_*

Sampai2 je kiteorg riki2 la harga,kebanyakkan sume seribu ke atas..yang encik hubby aku lak dah jd keliru tahap kronik.. memula aku tunjuk sony,dia ckp tak minat..dia nak samsung gak..ok fine..g satu kedai,staff situ promote sony..dia dah start berkenan dah..bkn sbb ape,rambang mata org tu bg byk free gift..tp aku lak xberkenan..sbb design sony mirrorless ni still ade sikit2 design DSLR..amat tak berkenan..so kiteorg amik keputusan nak survey2 lg..masuk je 1 kedai ni,dia tgh wat promo..hrga samsung NX3000 dia bg aku rm1299..maka pertandingan tawar menawar pon bermula..aku mtk rm1200..dia tak nak bg memula,aku mtk lg..aku ckp kalo dia bg mmg aku amik..dia dgn pasrah bg jgk..pastu aku mtk krg lg singgit..mengong gak aku ni..nk mtk diskaun tp singgit je..haha..dia ckp bole la..bole la..pasgrah barangkali..jd kami pon decide nak amik samsung nx3000..bkn kami la..aku..hahaha..laki yg nak aku yg over..biasa laaaa...kalo amik sony tu just tmbh cket je..tp ntah..aku suke samsung ni..maybe sbb design dia yg agak vintage ala2 old school wat dia menyerlah..dah habis sessi beli membeli kiteorg pon pulang dgn hati gumbira..


So far kamera ni bg aku amat puas ati..dari segi gambar,video dan function button pon amat mudah digunakan..yg penting dia ade wink shot..haha..ko kenyit mata je,dia auto snap gamba ko..hebat..clap..clap..clap..and then part yg aku suka ko xpyh susah2 transfer gambar ko masuk henpon semata2 nak edit..sume dah ade dlm tu..just edit je..wiwiwi..amat puas hati lah..

***** saya bagi.. ok tu bintang ok.

Samsung nx3000 amat kompak,kecil dan mudah dibawa..senang nak letak dalam handbag pon boleh..ok encik hubby..dah boleh senyummmm...!!!

K bai.