Monday, January 12, 2015

Trip JB-Singapore Part I

Alhamdulillah..berakhir sudah trip aku ke JB-Singapore utk permulaan tahun 2015 ni..Harini start masuk keje balik..huwaaaa..xpuas cuti..hehehe.. Trip aku kali ni berjalan dgn jayanya sekali..xde sesat2..cuma tersalah jalan tu ade la..tp xde la sampai totally lost.. Thanks a lot to waze yg byk membantu perjalanan kami.. (ucapan mcm menang anugerah) Disini nak ku ceritakan jadual trip kiteorg dari mula smpai habis..utk overall costing aku akan citekan pd part kedua nti..kalo sempat dan termampu aku akan habiskan entry utk trip JB-Singapore harini jgk..kalo sempat la..kalo keje ko xdtg berlonggok2 harini khenn.. Trip 4 hari 3 malam bermula dengannnnnn.....

Rabu, 7-1-2015

  • 12.30 pm - Kononnya nak gerak awal pg..harammm..tgh ari mencanak jgk baru bertolak dari rumah.
  •   6.30 pm - Selamat sampai di Tune Hotel.. Lambat smpai sbb 2,3 kali singgah R&R n hujan lebat gilos.
  •   9.00 pm - Lepak makan dgn member aku R..Tengs R,dia yg tlg aku belikan tiket uss & tukarkan duit sd.
  • 10.30 pm - Jalan2 melawat Danga Bay
  • 11.30 pm - Balik hotel..zzZZZzzz


Khamis, 8-1-2015
  •   7.30 am - Berkumpul dpn Tune Hotel,naik bas ke Singapore
  •   9.30 am - Sampai Uss, Time ni xbukak lg.. Uss bukak kul 10am
  • 10.00 am - Masuk Uss
      • Dinasihatkan..bila masuk je xpyh lepak2 melawat kawasan New York @ Hollywood lg..terus je ke Sci-Fi city / Transformers. Kalo korg pegi hari biasa atau org xbape ramai,xsmpai 30minit beratur dah boleh main..Tp kalo time pack,dekat 2jam beratur..sape2 yg pegi sana tp xmsk sci-fi city ni,korg dikalangan org yg amat rugi..hahaha.. Oleh sbb aku pegi time tu xbape pack,so dptla merasa diselamatkan oleh bumblebee sebanyak 3kali.. Mcm biasa,ketiga2 kali tu pon aku xpenah berhenti menjerit..mmg tersangatlah ohsem.
      • Roller coaster di Ancient Egypt adalah game kedua yg best..xsempat aku nak bismilah kemain laju dia pegi..btw,sebenarnya aku xnmpk ape2 pon masa time aku naik roller coaster tu..sbb aku tutup mata..mcm biasa jgk,kali ni jeritan aku nun jauh lbh kuat smpai skrg encik hubby aku xhabis2 nak membahan aku.. 
      • Shrek cinema di Far-Far Away..Ni pon best..walopon ko tgk movie,tp ko rasa efek 3D skali..mmg best..aku menjerit jugekkk..
      • Madagascar so-so la..kalo bawak anak kecik lg best rasanya..walopon so-so ade je aku menjerit..ntah hape2..
      • Jurassic Park pon best..main air..tp make sure sediakan baju hujan kalo ko xnk basah..
      • Waterworld best jugak..action secara live,tp kalo korg xnak basah better dok bahagian atas.
      • New York & Hollywood pon best cuma time ni aku dah letih so byk karekter kartun yg aku terlepas cuma aku sempat berjumpa ngn minions..kartun yg plg aku suka..so menatang2 len aku xkisah sgt kalo xjupe..hahaha.. 
      • Sesame street hermmmm...boring..lakik aku tido dlm tu..hahaha..ade tmpt2 yg aku xmsk,mcm light camera action,time tu letih sgt n aku terlepas pandang..encik hubby aku ckp next time kiteorg akan repeat blk..
      • Kalo theme park Ancient Egypt & Madagascar ade kamera tersembunyi,nti ko keluar ko nmpk la mcmana muka ko..muka aku cam biasa,dua2 gamba sama je,pejam mata mulut ternganga..tgh menjerit la tu..laki aku lak muka tgh gelak je..gelakkan aku..!!
  •   7.00 pm - Gerak balik
  •   9.00 pm - Lepak ngn member aku R and N makan2 stimboat
  • 10.30 pm - Jalan2 Pasar Karat
  • 12.00 am - Balik hotel..zzZZZzzz

Jumaat, 9-1-2015
  • 11.00 am - Check Out
  • 12.00 pm - Shoping2 kat JPO
  •   3.00 pm - Check in di Pulai Spring Resort
  •   4.00 pm - Free n Easy smpai malam
  •   9.00 pm - Keluar makan,sape yg nak mkn kt luar hotel,atas sikit dari hotel ade byk kedai mkn.
  • 12.00 am - zzzZZZzzzzz

Sabtu, 10-1-2015
  •   8.30 am - Breakfast
  • 12.00 pm - Check out / gerak balik

* Demikian la kisah trip utk kali ni.. K bai.