Thursday, January 15, 2015

Hotel Review - Pulai Spring Resort JB

Lepas check out dari Tune Hotel,kiteorg berjalan2 kat Jpo..tp bkn pasal tu aku nak cite..pas dari shopping kt Jpo kiteorg check in plk dekat Pulai Spring Resort..dari Jpo nak ke Pulai ni xjauh mana pon..kiteorg pakai waze je..boleh je jumpa..resort ni xdela terlalu ke dalam sgt..masuk je simpang dah boleh nampak signboard,tp nak ke hotel tu dlm cket jela..lalu kawasan pdg golf.. Hotel ni majoriti guest dia aku tgk more to Singaporean..masa breakfast pg tu aku tgk aunty2 uncle2 tu xnmpk mcm Malaysian sgt and Philipino pon ramai jgk..org2 kita tu ade la..tp xramai..Mgkin org kita lebih prefer dok kat bandar sbb senang nak berjalan2..mcm Pulai Spring ni dia agak terpelosok keluar bandar..Bagi yg nak rileks2,release tension amat digalakkan dtg kesini..sbb kawasan dia mmg xcrowded,sunyi dan amat menenangkan..

Dari segi service bg aku ok..masa nak check in pon xde masalah.. dari segi bilik,amatlah berpuas hati..besar ok..boleh berlari2 lagi..shower?? kureng..air biasa2 ja..xmcm tune hotel..hehehe..kawasan resort ni ade byk swimming pool..korg leh pilih nak mandi kt pool mana..tp aku lebih suka mandi area sport center..mmg xde org..satu pool besar tu ko leh berenang ikot gaya ape yg ko nak..bg yg pandai berenang la..kalo mcm aku ni,sambil berjalan wat kepak2 air pon dah ckp..terasa hebat sgt..hahaha..sempat jgk Encik Hubby aku ajar aku berenang..tp harapan dia musnah bila aku asik tengelam timbul je..org kurus ni dlm air jd berat kot..<-- ayat bekap diri sendiri.. Dari segi breakfast plk,bg aku yg krg mkn ni..so-so la..byk je menu tp xmenepati selera tekak aku..aku kalo leh pg2 nak mkn nasik goreng ke,nasik lemak ke..tp xde plk aku nmpk..more to western la..


No bilik kiteorg..harap2 next time dpt bilik ni lg..konfiden..haha
Siap bagi sofa n coffee table..habuan lepak sambil minum2..katil king size ok..xbest sgt la sbb iolls benda japang time tu..hahahaha..upssss..
Sangat praktikal..sebelah almari sebelah dapur..suka3
Iron board,selipar,shoe polish,peti besi siap bg bantal lebih..complete..
Tv pon byk siaran..terutama siaran Singapore
Air shower dia xmampu nak lubangkan kepala aku..tp bilik air cantik seyyy.
Part paling aku suka
Lembaga....hasil dlm negeri..keh3

Yg xbest kene contol ekon @ kipas kt sini..xde remote..jd kalo ko sejuk ke panas ke,gagahkan diri jela utk bangun..nampak beno pemalas 
Compliment drink complete..nampak x cawan kat situ? hahaha..ok..aku up satu bintang lg.
Berhadapan balkoni bilik aku,tenang je..haaaa...
Memang best kalo ko pegi just utk lepak2 dalam bilik atau jln2 kat kawasan resort je..tempat dia memang sunyi..nyenyak giler aku tido..jadi aku bg ***** <-- ini bintang ye kwn2..sebab dia sediakan cawan n aku tak teragak2 nak bg 5 bintang..horeyyy..clap..clap..clap.. tp seriously..satu malam stay kat sini adalah sangattttt tidak mencukupi..hahahaha

k bai.