Wednesday, October 12, 2016

Promo Tiba-Tiba..Tak Sia-Sia Aku Sabar


Berkat kesabaran dan kegigihan hakak..maka hasil menjadi tiket hunter dah berjaya..hahaha.. Walopon bagi sesetengah orang ni harga standard,tapi bagi aku yang monitor tiket selama berbulan2 ni antara harga termurah yang aku jumpa.. Agak susah nak dapat harga murah especially on December dalam ketegori last minit macam ni.. Maybe final call promo nanti ada yang lagi murah..tapi aku takmo amik risiko..takot yang dikejar tak dapat,yang dikendong pulak berciciran.. pastu orang lain sambar, ko mula menangis tak tepi bucu katil..Ini harga untuk one way ok.. kalo ko seorang yang kental, masih gigih nak hunting tiket return, boleh je beli one way dulu.. No problem :)


Petang semalam tetiba tergerak hati nak check AA, salu check harga sama ja..so semalam tak de la letak harapan pape.. Alih2 tengok ada promo..aku ingat salah date..tenung lama2 ternyata bukan mimpi..haha.. kalo ikot plan asal,aku nak pegi 10hb..tapi disebabkan aku tak mampoo nak tunggu lagi,maka aku grab je tiket yang 9hb punya..maka terkorbanla jugak AL aku lagi satu hari..huhuhu.. Nak beli return agak mahal..2 orang almost 2.3k.. nak tak nak, aku beli one way dl.. nampak sangat aku masih belum bersara dari menjadi tiket hunter..haha..



Harga termasuk seat..aku tak amik makan sekali,salunya seminggu sebelum fly baru aku amik sume tu.. Bagi aku harga ni sangat worth it.. dan sekarang aku percaya, tak grab free seat pon masih boleh mampu dapat harga yang reasonable jika ko seorang yang penyabar..miahahaha.. last keje aku, nak hunting tiket balik pulak..harap2 next promo masih boleh wat aku tersenyum.. hehehehee.. Dah setel tiket pegi, maka mencari hotel pulak.. oleh sebab aku pegi awal sehari dari tarikh asal, maka aku kena cari hotel untuk extra satu hari.. pada mulanya aku nak tambah satu hari lagi  kat Diamond Hotel, tapi aku risau kalo2 facilities yang dia bagi kurang memuaskan especially toilet, so aku pilih untuk try hotel lain.. tak salah mencuba..hehehe..


Based on review ramai cakap toilet ok..so aku pilih untuk stay kat Hotel Sunplaza 2.. Macam biasa, booked without pay anything..untuk trip aku kali ni aku akan stay empat hotel yang berlainan tapi sume dekat2 je.. ok la..experience tu penting.. So far progress sume berjalan dengan lancar..Alhamdulillah..cuma currency tak bape nak lancar lagi sekarang.. asik nak kena bertabah je keje..

Ok la..doakan aku untuk final battle..hunting tiket balik..hahahaha..k bai.