Monday, October 24, 2016

#nwridejourney - Hidden Garden, Genting Highlands, Pahang


Holaaa..eheh..camane lak hakak boleh terlepas ke sini? ha..ya..betul2..laki hakak cuti weekend.. Maka kaki masing2 bergedik nak berjalan..kalo laki bini cuti weekend,rumah tu umpama macam hotel je..check in check out sesuka hati..huhu..macam ni citernya..laki aku dah cakap lama dah yang kawan2 beliau ajak pegi genting..naik motor..masing2 beli motor baru,pakat2 nak test power la..huh.. menyampah..hahaha.. Aku dengar dorang nak pegi naik motor, start la aku membebel..aku sekarang makin takut naik motor.. tambah2 kalo bawak laju.. berpeluh2 aku kat belakang..haha.. tapi aku tak leh cakap tak nak ikut..rugi pulak..tambah2 laki aku merayu2 ajak pegi..So nak tak nak kena gak ikot.. Hahaha..merayu2 tu..

Sehari sebelum yakni hari Sabtu aku dah letih seround menunggu proses wat passport.. Letih giler.. Bangun awal pagi pegi pejabat Imigresen Kelana Jaya..aku sampai pon dah dekat pukul 8.. jadi antara orang yang terbelakang..menunggu sampai pukul 10 pagi, sistem down..orang yang terawal datang pon still tak leh proses passport,telahla aku yang belakang2 ni..dah bape kali aku ajak laki aku balik, akak belakang aku dok suruh aku positif.. Aku dah tak mampu nak positif lagi dah kak oii..pejabat tutup pukul 1, pukul 10 dok melangut lagi..kau positif la sorang2 kak..selagi ko mampu..huhuhu.. Alang2 dah bangun awal pagi,aku cakap kat laki aku,better kite setel terus passport,tak payah tunggu2 lagi.. Kawan aku suggest wat kat Utc Sentul tak pon Keramat..sebab Pudu of kos sesak time weekend.. So kami park kete kat lrt Kelana Jaya, naik lrt ke Keramat.. sampai pun lebih kurang pukul 11.30 pagi, dapat nombor pon belakang2 dah la.. Letih menunggu akhirnya tepat pukul 6 petang setel wat passport.. Nasib 5taun beb..kalo tiap2 taun kena renew,memang aku coti2 Malaysia je..tak hadap aku nak tunggu lama2..


Ok..berbalik pada cerita asal.. Aku kalo start bercerita..bedah2 sangat gayanya..melalut jauh.. Ok2.. moh kita kembali ke jalan yang bener.. Semalam yakni hari Ahad la kan.. tengah aku seronok wat taik mata tetiba laki aku kejutkan aku..tanya samada aku nak ikot ke tak..aku memula berbelah bagi..letih yang semalamnya pon tak habis lagi..tapi sebab dia siap angkat aku soh bangun mandi,maka aku turutkan jugak..auwww..suwitnyer main angkat2.. lorr..lebih kurang pukul 2 petang kami gerak dari rumah.. dalam pukul 4 lebih sampai dikaki genting, lepak makan kejap pastu ke masjid.. Selesai semua kami pon mula mendaki..cuaca semakin sejuk, dipertengahan jalan hujan turun dengan lebat.. nasib baik ada bas stop berhadapan tokong, kalo tak memang lencun..

Sambil tunggu hujan berhenti, aku wat la apa patut
Kabusssss
Hujan pon tak lama, tapi sejuk dia memang lama..hahaah..salu aku naik tak de la sejuk sangat..tapi kali ni, sejuk dia..memang sejuk..sejuk sangat..laki aku yang gebu tu pon tak tahan, aku yang keding ni lagi la worst..nasib la ade pocket warmer terselit dalam beg kamera aku, dapat la membantu sikit2..
Sikit jee..tak banyak pon. Lepas cuaca elok sikit kami gerak naik ke atas..

Sampai je atas, tak nampak ape..semuanya kabus..kiteorang pegi pon bukan niat nak berjalan2 sangat kat atas sana sebab niat sebenar nak test drive..huk3..lagipon terlalu banyak construction agak kurang best sikit nak berliburan.. Berpandukan kawan laki aku sebagai petunjuk arah, kami berhenti lepak kat salah satu garden yang ada kat sini..Ya..memang aku dah pegi genting banyak kali, tapi aku tak pernah sampai dan tak tahu ada garden cantik kat area situ..selalu melepak depan First World je.. Maybe baru lagi kot..sebab nampak macam baru..teori aku la.

Moh kita layan gambar.

18c..kabuss..

Tak operasi lagi..stesen baru belum siap.
Motif..?? entah.

So romantic..hug me pelisshhh..

Such a hidden garden
Duduk, nikmati permandangan dengan secawan kopi..can u imagine that..??
Ni pulak permandangan waktu malam.


Sepasang kapel..?? Oh tidak..kawan jer..haha







Kat sini ada jugak pelbagai jenis orkid dan periuk kera

Don't laugh..first time I saw periuk kera in front of my eyes..hahaha..
Dekat garden ni jugak ada sebijik kedai jual snack yang agak cantik dimata aku.. baru sebulan kedai tu bukak..harga pon tak de la mahal sangat.. satu cup nescafe panas rm3..ok la kan.. disebabkan aku gase tenang je bila masuk kedai ni, aku mintak untuk ambil gambar dan terus mengoder nescafe panas sambil bersantai..



Mesti ada tertanya2 apa yang dalam cup plastik tu kan

Ada pokokkk..hihihi



Aku cuma lepak kat area ni ja..tapi tu pon dah cukup bagi aku..dapat menikmati tempat baru untuk di explore.. lepas puas melepak maka kami gerak balik..

Tu je endingnya..k bai..ahahahaha