Tuesday, October 18, 2016

New Toys : Instax Mini 8


I got my new toys..jeng..jeng..jeng.. Tak taw nape aku over excited sangat dengan benda alah ni.. Ok sebenarnya instant camera ni dah lama aku nak.. cuma aku malas nak susahkan laki aku soh beli.. miahahaaha..drama sangat.. sebelum ni aku rajin gak survey2 kat lazada..harga pon ok..mampu milik. tapi disebabkan aku dah ada kamera so aku lupakan dulu niat nak beli.. Jumaat lepas aku ke IOI City.. hajat nak beli kopi je, maklumla Starbucks salu wat buy one free one setiap Jumaat, sebagai pengemar kopi rasa macam tak lengkap pulak kalo tak beli.. sambil2 tu kami berjalan2 masuk Harvey Norman.. Salu masuk tengok2 je..cuci mata..tak de niat membeli.. tetiba aku terpandang kamera ni, kebetulan promoter tu cakap ada promotion.. satu box dalam tu ada beg, film 20 keping, accessories and kamera semua berharga RM366.. time tu aku tak tergugat lagi..tapi bila dia offer nak ambil gambar kiteorang, time tu iman aku dah bergetar..terus dalam hati gase macam nak2 je..haha..

Tapi aku masih kuatkan iman..so aku cakap.."tak pela..thank you" and then kiteorang blah dari situ.. sambil2 nak keluar husband aku dok goyangkan iman aku.. "eh..tak nak ke? amik jela..awak dah minat lama dah kan..bukan tak de duit kan..pakai duit saya dulu.." salu kalo dia cakap pakai duit dia dulu, bermaksud dia nak belanja..adoii..lemah la cenggini..tapi disebabkan aku isteri solehah,aku tolak secara baik..aku nak beli pakai duit aku (kuat drama giler aku skrg nih..kalo laki aku baca kompom berbakul dia maki aku dalam hati..hahaha) ..kalo laki aku tak hasut, selamat lagi duit aku dalam bank..tapi sebab dia dah hasut..siap beria2 nak belanja maka dengan muka tak malunya aku patah balik...miahahahaha.. Aku cakap kat promoter tu yang aku nak beli.. promoter tu punya la happy..dia cakap dia kat situ dah 5 hari tak de sape beli..aku la orang pertama yang beli..wow.. I is terharu..aku happy sebab apa aku nak dah dapat,at the same time aku happy jugak sebab dapat bagi rezeki orang lain..Alhamdulillah..sama2 berkongsi.. :) Siap request nak bergambar dengan aku.. retis sangat time tu :P


Tadaaa...my precious
Beli barang kat Harvey Norman dia punya sistem sama je macam Seng Heng dan SenQ..kalo ko nak extended warranty kena la tambah duit..dia dah bagi setahun warranty, aku malas nak extend tapi disebabkan aku orang pertama yang beli, dorang bermurah hati bagi 3 tahun warranty tanpa bayar apa2..yippi.and I'm happy..walopon time nak bayar tu ada sikit parkinson.. maka bertambah lagi koleksi aku..


Gambar pertama aku amik.. Simba dah macam terlebih makan qu puteh.. film instax ni agak mahal.. untuk mengelakkan pembaziran, aku limitkan penggunaan.. so far aku amat2 berpuas hati dan gumbira dengan instax mini 8 aku ni..walopon sekarang dah ada macam2 jenis version baru dan ni antara kamera keluaran lama, tapi aku kesah apa..janji aku dapat..khennn... Untuk next trip aku, akan aku kongsikan gambar2 menarik sepanjang disana ok.. InshaaAllah..

by : vivo V3 max / edit : snapseed

Gambar kat atas ni tak da kena mengena pon..saje show off sebab aku rasa gambar ni cantik dan aku rasa diriku amat berbakat.. gila kau..puji diri sendiri.. eheh.. k bai.