Friday, October 19, 2018

Next Trip Progress 2 #nwtotorointokyo





Ohayo Gozaimassss..Hahahaha..suka eh..Saja la nak habaq..aku dah beli tiket oihhh..gegegee.. Mulanya aku plan nak pegi 19-26 Januari..kot-kot boleh jumpa snow ke kan..hehehe..tiap hari aku survey harga tiket tak turun-turun..Sampai la AA wat promo 70% off pon date tu tetap harga sama. Aku rasa winter promo sure turun harga..so bajet nak tunggu lagi..Gagah la konon. So semalam tengah syok-syok tengok tv tetiba tergerak hati nak bukak apps AA..check lagi date sama..harga tetap sama..tetiba aku pikir..why not kita try date lain..aku nak pegi sangat time 19hb tu sebab ada public holiday..save la cuti aku satu hari..miahahaha..jadi aku check jela date seminggu sebelum.. Alih-alih tengok ada promo..Sebelum ni memang pernah check tapi ada promo pegi je,balik harga asal.. Semalam nak jadikan luck return ada promo. Aku berbelah bagi nak beli or tak..nak tunggu date tu jugak ke korban je AL lagi satu hari.. Ternyata otak dominan aku ni tak dapat nak berfungsi dengan baik..aku tanya laki aku.. Laki aku ni semenjak tukar jadual keje cuti dia makin bertambah,so dia memang tak de masalah langsung nak pegi bila pon..Sekali lagi otak aku kejung bila dengar jawapan dia tu.

Laki aku cakap tanya team mate aku dulu samada dorang boleh tak cover keje aku direct untuk seminggu..Padahal pegi date lain pon sama gak dorang kena cover aku..heee..ape daaa..Aku pon cepat-cepat capai henpon ws dorang.. As usual..dorang will never say no..coz aku memang dah announce sebelum ni aku tak amik cuti this year..cuti tu akan dibawak pada tahun hadapan..hahaha..so dorang ok..aku pon on jela..malas lagi dah nak tunggu.. Harga seorang return dalam rm800++ total sume sekali sit below 2k..memang tu bajet aku dah..Asal dapat harga bawah 2k untuk dua orang,rembat je.. Bertemankan laki aku yang setia disisi chewahhhh..uwekkk..hahaha.. Mengadaplah kami berdua depan PC..maka tersenyum girang la sebab dah berjaya merangkul dua tiket ke Tokyo..Yeay.!

Lepas booked tiket, aku rebooked balik hotel yang aku dah book sebelum ni.. Alhamdulillah dipermudahkan, date dan bilik yang aku nak tu masih ada..cuma harga je bertambah 200 yen.. hehehe..Itinerary pon dah siap..gila cepat kan..sapa nak guna khidmat aku,sila pm tepi..huhu.. Cuma sekarang aku tunggu masa nak book tiket Ghibli Museum je..once aku dah berjaya beli, aku sebarkan pada semua ok.

Bai.