Wednesday, October 3, 2018

Anniversary ke-6 - Hari Terakhir Di Bali


Ok..sila tepok tangan sebab aku berjaya gagahkan diri untuk menaip.. Haa tepokkkk... Sebenarnya hari terakhir kat Bali ni tak citer pon tak pe sebab tak de apa yang menarik.. Check out dari hotel terus je ke airport..takde kemana-mana..Hahahaha.. Tapi dah janji kan..cerita pi la muhung2 pon. Hampa bukan taw..huhuhuhu...Trip Bali ni tak de la banyak tempat kami pegi pon, lebih pada nak rehatkan minda, nak tinjau2 kawasan dulu. Bagi aku, Bali is ohsem weiiii..no wonder la ramai yang asyik repeat ja..siyesly best.. Orang2 nya ya ampunnnnn..manis bangat sih...cara layanan dorang pada tourist sangat tip top.. Memang kami jatuh cinta sangat la ngan Bali ni..selain dari Japan, Bali adalah destinasi yang kami akan repeat..Harussssss...Gue jatuh cinta bangat sama loe..4 hari 3 malam bukan masa yang cukup untuk kau teroka Bali.. Kalo ko memang amik tour guide maybe cukup la..tapi kalo bagi orang yang style macam aku, kena lama sikit la dok sana.. Aku bukan jenis suka travel yang terikat dengan masa.. Aku tak suka jenis macam tu..rasa sangat terkejar2 masa sampai tak sempat nak enjoy.Everything rushing dan sampai sekarang aku masih tertanya2 macamana orang boleh travel 6,7 negara dalam satu2 masa..korang just pijak tanah tu jeke or korang memang enjoy kat tempat tu?

Bagi aku..tak perlu nak kejar berapa negara ko mampu pergi hakikatnya ko tak menikmati langsung percutian ko tu.. Sebab dalam banyak2 tempat ko pergi mesti ada satu dua tempat yang ko rasa suka tapi tak puas explore sebab ko terikat dengan masa dan itinerary. Itu adalah penyesalan yang dasyat. Sebab ko dah berusaha kumpul duit nak pergi tempat tu, end up just pijak geli-geli kaki je.. Oh mai.. So sedih. Sebab aku tengok trend traveler sekarang lebih pada nak kejar berapa negara mampu dorang jejak, konon kalo dapat travel banyak negara tu, boleh dapat title traveller sejati la kiranya.. Huihuihui..

Ok..stop membebel pelis.


Hari terakhir kami just habiskan masa di airport sementara nak tunggu boarding..Duit pon banyak lagi, aku pon tak paham..nak kata aku bawak duit belanja banyak sangat tu tak jugak, tapi macam tak luak je duit kami..ke sebab kat sana murah..?? So dari duit tu terbiar begitu saja, aku force laki aku beli t-shirt Hard Rock..mana nak cari..paksa orang beli..Hahahaha..sebelum ni memang dia nak t-shirt tu tapi teragak2,jap nak jap tak nak..so alang2 kat airport ada jugak mini hard rock, aku soh jela dia rembat. Sempat la jugak aku beli tambahan souvenir lagi untuk sedara mara.. Tu pon ada lagi baki. Bawak balik tukar kat money changer jela jawabnya.

Yeti..??

Jangan la marah..kita bincang.

Proses imigresen pon mudah saja..tak complicated langsung..Masuk keluar sama je..tak dela ketat mana macam kat China sinun.. Habis badan aku dia raba..sakit pulak hati bila pikir balik..hahahaha. Yang raba tu pompuan laaa..kalo laki memang aku bagi penyepak dah. Eh..tetiba pulak aku teringat kat sorang pegawai imigresen ni masa kat China..Aku tengah sibuk menulis tetiba dia datang tegur sebab dia tertarik sangat tengok aku menulis tangan kiri..No wonder la lama dia perhatikan aku..Hahaha..dia tanya semua orang memang tulis tangan kiri ke..laki aku cakap tak semua, ada seberapa je yang memang kidal.. then dengan bangga aku jawab "I'm special" senyum je dia..

Ok..habis dah flashback yang ntah pape.



Proses boarding and take off agak lambat sebab traffic sangat busy..memang meriah dengan flight je.. Sume lane penuh.. Aku pon tak ingat pukul berapa flight take off.. Maka dengan ini selesai sudah percutian honeymoon kami di Bali. And I'm surely will come back Bali..!!!!

Bali with love.