Monday, March 19, 2018

Hotel Review - The Patra Bali Resort & Villas Part II


Setelah dikorek2 gambar dalam kamera,baru aku perasan yang aku banyak amik video disekeliling kawasan resort berbanding ambik gambar. Maklumlah, orang sibuk berinsta story, maka iolls pon nak la jugak..tak mau kalah..tu yang asyik record jah..Tapi tak pela aku akan tepek jugak sisa2 gambar yang ada okay..kalo tak puas hati korang google jela..hehehehe.. Ok gambar kat atas ni aku ambik pada hari pertama kami sampai..hari kedua tak sempat tengok sunset,hari ketiga hujan..adehhh..pantai ni betul2 depan hotel..nampak tak hujung tu landasan panjang..itulah track flight touch down..view time sunset memang superb..amazingggg..

Moh kita layan lagi

Jom..

Jommmm...


Nampak tak tu..tu..flight on da way touch down..

Pantai depan hotel bersih sebab dorang selalu bersihkan,sebelah hotel mcm ni la..huhuhu

Kelapa nan sebatang

Cintaku seteguh tunggul kayu. Drama terbaru pukul 7.

Nak tengok swimming pool..?

Pool 1



Pool 2

Pool 3


Wedding garden



Swimming pool boleh mandi bila2 korang nak..tak de closed time..cuma kaunter towel tutup pukul 9 malam. Staff kat resort ni sangat2 friendly, murah dengan senyuman, dorang appreciate guest yang stay kat resort dorang..jenis tak lokek..kalo flight korang lambat, korang boleh mintak check out lewat, dorang pasti bagi.. Kalo dari segi breakfast mula dari pukul 6 pagi - 10.30 pagi.. Kat Bali, pukul 6.30 pagi pon dah macam pukul 8.30 pagi cerahnya.. Kalo petang pukul 6.30 macam gambar kat atas ni ha..gelap dah pon.. Breakfast dorang provided so much of varieties..macam2 makanan ada.. western, japanese, balinese..pilih je nak makan apa..tapi yang paling best bagi pengemar kopi of koz la hot latte..Memang wow kat situ..sebabnya dalam banyak2 tempat aku pegi tak penah lagi ada barista tunggu nak wat kopi ikot selera aku..salu hotel dah bagi siap2 je kopi, tea, susu..tak de nya nak rajinkan diri hire barista watkan kopi.. tapi resort ni wat macam tu ok..Ko request je kopi apa ko nak, dia akan watkan..Sebab itulah aku rajin bangun pagi pergi breakfast..hahahaha..

Overall untuk hotel ni aku bagi juta2 lemon star.. Laki aku eksited sangat so aku pon terharu jugak sebab berjaya buat pilihan yang tepat..muahahaha..Dia siap cakap lagi, kalo datang sekali lagi nak tido sini jugak..tak mo tempat lain..haa..yelah..sediakan duit ye bang...

hahaha..