Monday, October 9, 2017

Next Trip Progress #nwbeijingxiantrip



Setelah berbulan-bulan hunting tiket ke Xian tapi tak berjaya,last2 aku pilih turun di Beijing balik ikot Xian..puaih hati..konon bajet final call harga tiket akan jatuh merudum la khen..hampeh..maybe sebab Xian punya flight sehari cuma sekali secara berselang lak tu, so AA pikir "ah tak payah promo la..kalo ada yang desperate nak tak nak dorang beli jugak.." maka..promo pon non hado la kekdahnya. Main kasar ko kan AA..

Mengikut plan asal aku memang nak naik turun Xian je,so aku booked awal segala hotel sume..end up everything dah berubah,terpaksa la aku cancel..nasib baik book without payment, boleh la main cancel je..mihmihmih..well..aku cancel bersebab okeh..bukan saja2..Tiket multicity yang aku dapat ni nak kata murah tu tak jugak..sebab sebelum ni masa AA wat promo Beijing RM299, aku tengah berkira2 nak beli ke tak disebabkan laki aku yang cerewet tu tak nak pegi Beijing..dah naik harga baru gegeh tukar fikiran..geram pulak aku gase..pejam mata jela beli dah nak pegi sangat kan..hahaha..


Pastu dia tak nak pulak jalan2 kat Beijing, kalo boleh sampai terus je naik train gi Xian.. Wah3.. main order gitu je..boleh? Dia tak taw ke Xian kalo ko pegi 5 hari pon ko tak tahu nak pegi mana dah, ni telah la 9 hari.. nak makan tido je..?? Ah..aku tak kiranya..aku punya plan, kalo nak ikot kena follow itinerary aku..banyak2 komplen aku tinggal kang..hahahaha..mati aku kalo laki aku baca.

So alang2 dapat la aku cover 2 tempat terus..peluang macam ni kita tak boleh lepaskan sebab kita tak tahu bila peluang kedua tu akan datang.. ingat tu..!! Kena pegi tengok sendiri keadaan Beijing yang laki aku kata kotor sangat tu..macam dia tiap2 hari pegi lak kan,pandai nau wat kesimpulan sendiri.. Kalo aku tengok bersih, aku nak cari jugak taik tepi2 jalan pastu selet kat muka dia.. tak pon aku tinggal je dia kat apek tepi2 jalan..

Ok..moh beralih ke accommodation :P memandangkan aku akan pegi 4-12 Nov, lepas beli tiket aku terus book hotel..nasib baik ada yang murah2 lagi..

Hostel di Beijing

Hostel di Xian

Harga bagi aku sangat2 la worth it..lepas balik nanti aku review ok.. cuma sekarang menjadi masalah tiket train dari Beijing ke Xian..ada yang cakap beli online senang, tapi problemnya aku tak da kredit kad..huhuhuhu..jadi aku pilih untuk beli direct dari sana nanti..hopefully ada lagi la...

Doakan perjalanan aku dipermudahkan okay.. babai.