Wednesday, April 12, 2017

Hotel Review - Cyberview Resort & Spa


Hello..Assalamualaikum..Selamat hari Rabu..hahaha.. Lambat benor gase nak weekend..Okeh harini hakak nak wat review sikit..Well. dah masuk April kan..so April ni bulan baby girl la nak celebrate birthday sikit.. Nak kata celebrate tu tak sangat la..starting nak check in pon mood dah swing nasib dapat cover dengan permandangan cantik kat Cyberview nih.. Kalo ade yang baca blog aku,sebenarnya aku penah book resort ni tak salah dua tahun lepas untuk celebrate kiteorang punya anniversary,tapi aku cancel last minit sebab nak hantar nenek aku pegi umrah..Kalo nak taw aku memang teringin sangat nak merasa stay kat resort nih..tapi tak penah diberi kesempatan.. Jadi untuk ulangtahun kelahiran aku yang ke tetttttt..aku cuma pikir dua tempat saja,tak Grand Lexis, Cyberview Resort, oleh sebab dah lama pendam nak stay kat sini, maka aku terus booking via dorang punya website.


Sila ketik link dibawah untuk wat reservation ye kengkawan..
http://cyberviewresort.com/

Cara nak book pon tak susah..just ketik je link website kat atas boleh terus ikot direction yang ada.. Harga tak fix ok..first come first serve..nak dapat murah booking awal..standard rules la tu..memula aku ade call tanya corporate rate..untuk company laki aku superior room RM348, kalo company aku dia bagi RM330..tapi dalam website + tax baru RM314.. so ape lagi..aku terus book online jela..then benda yang paling aku suka, aku tak payah bayar apa2..just bayar masa check in je nanti..tapi macam biasa la kena masukkan nombor credit/debit kad as a guarantee..Kat website dia akan bagi 2 pilihan..kalo nak yang betul2 murah korang kena wat direct payment,tapi kalo korang pilih untuk bayar time check in harga mahal sikit la..so lepas wat reservation dorang akan hantar email direct kepada korang.


Untuk proses check in, aktiviti dan sebagainya aku akan update kat next entry ok..sekarang aku nak review bilik yang aku stay selama 2d 1n kat Cyberview ni..bilik yang aku pilih adalah jenis superior.. Total price seperti di atas included buffet breakfast untuk 2 orang..

Bilik kiteorang 206..tepi sekali.level 2..cuma ada 2 tingkat je..hehehehe

Yang mana ada anak sangat sesuai pilih superior room ni..single bed tu aku wat tempat lompat2 je bagi berpeluh sikit.

Queen size sangat selesa

Yang mana ada online bisnes,bole la sambil bercuti sambil berkerja

Quran disediakan..arah kiblat pon ada..jangan risau.

Pumpkin luar tempat laki aku lepak hisap rokok -_-
Keluasan dan facilities bilik amat memuaskan hati aku..berbaloi dengan harga yang aku bayar la kiranya.. Jom kita tengok lagi..

Jangan verangan nak beremote2 bagai..kalo sejuk bangun adjust ekon sendiri..mih3..

Berhadapan katil ada seketul tv,channel banyak jugak dia bagi..siap ada speaker and dvd player.. Laki aku tengah keciwi dapat hanset baru..

Ini bahagian belakang almari tv..tuala yang belang2 tu tuala khas untuk mandi pool

Dalam almari disediakan iron board,iron, hair dryer..

Selipar pon disediakan..

Mini bar

Kalo tengah2 malam lapar,terasa nak makan jajan boleh la order..kalo korang byk duit.. Harga tak semenggah sangat..uhuhuhu..
Ok..ni part yang paling best..bahagian bilik air..Siyesly..bathroom dia antara penyebab kenapa aku pilih nak stay kat sini.. Jatuh cinta betul tengok..nak tengokk..??? Scroll ke bawah..

Tadaaaaa...!!!

Tuala putih untuk guna dalam bilik je..kalo nak mandi pool dorang sediakan tuala lain.

Suka betul aku dengan humpty dumpty bathtub ni..

Shower pon ade..air laju.. Semua amenities disediakan..bawak diri je.
Kat Cyberview jugak disediakan kemudahan buggies kalo korang tak rajin nak berjalan..lobi dan bilik bukan di kawasan yang sama.. Kalo korang bawak kereta,lepas check in terus drive n park depan bilik..

Untuk aktiviti dan view di sekitar kawasan resort ni aku akan story di next entry wokeh.

Bai.