Tuesday, February 21, 2017

Hotel Review - The Kabin, Kuala Selangor



Eheh..camane aku leh ke sini..? Kalo ikotkan entry aku sebelum ni,aku penah bagitaw aku dah booking Mingle Hostel KL kan.. Well..tu la kelebihan booking without pay,boleh main cancel2.. Hahaha..ok bukan niat aku nak main2 bab booking2 hotel ni, first memang aku dah booked Mingle tapi lepas tu aku ternampak pageThe Kabin ni on my fb, then aku pikir why not aku try stay kat sini.. Aku pun saja2 bukak website dia,tengok kalau2 date yang aku choose tu still available,tengok2 betul..bilik untuk 2 orang still ada lagi, so aku mintak duit kat laki aku terus je book online.. maka aku terpaksa la cancel hostel yang aku booked kat booking.com tu..

Link website The kabin bagi sape2 yang berminat nak terjah. http://thekabin.com.my/


Harga mengikut jenis bilik..weekend and weekdays of koz berlainan harga.. macam aku check in Ahad,check out Isnin, harga bilik untuk 2 orang plus tax Rm170 per night.. Some of my friends ada jugak tanya, best ke tak stay kat sini.. Bagi aku, kalo ko nak spend time just for rileks2, release tension, this is the best place untuk ko wat short vacay.. Bagi yang ada anak pon aku galakan korang datang sebab ada swimming pool, jadi anak2 mesti suka.. Macam aku,aku gase cam tak cukup enjoy sebab time agak limited..yela just stay 1 night je kat sini.. Belakang kabin ni ada pantai..just jalan kaki je.. dekat sangat.. So time petang tu gase cam pack sangat pulak, nak mandi pool la,nak tengok sunset la.. Rushing benor gase..

Moh kita layan sikit view The Kabin ni..

Facilities baru yang ada,masih belum siap sepenuhnya..

Swimming pool..untuk kanak2 dan dewasa..Time mandi sampai pukul 7 petang sahaja..

View from top..nampak tu si bolat aku pon sibuk nak interpreme..

Bilik untuk 2 person terletak betul2 depan pool..tu yang ad 2 kerusi..Rotterdam dan Durban

The kabin owner..hehehehe..aku nak tangkap gambar dia,kemain tadah muka lagi..bajet2 hensem :P
Yang jenis dua tingkat ni sesuai untuk family..

Cafe

Sudut bacaan

Petang2 korang boleh jalan2 sekitar kawasan sambil menikmati kehijauan alam..cewaahh

Ada hammock untuk santai..riles2 sambil dengar lagu..
Proses check in pon mudah..cuma dalam website tak dinyatakan waktu check in..so aku sampai awal, tanya receptionist dia cakap check in pukul 3 petang..so dengan adanya masa terluang kami melepak je tepi pantai sambil melayan angin sepoi2 bahasa.. Lebih kurang pukul 2.30 ptg aku dah boleh check in..just tunjuk ic je..terus dapat kunci..moh kita tengok bilik..

 My room..Durban

Balkoni luas,ada kipas,meja makan..leh lepak2 sambil tengok org mandi..miahaha

Katil pon luas..tuala disediakan..keh3..

Ape ke hey nye la 2 ekor tu..sorang tertunduk malu

Siaran astro pon ada..tapi tak banyak..bole la nak tengok.

Tak payah susah2 bukak apps,dia dah letak siap arah kiblat..sejadah pon disediakan..

Wow..i loike..

bathroom pon ok..bersih..ape ke hey nye yob..muka dia je banyak terselit..hahaha

sengaja aku sengetkan gambar ni..hahaha..padan muka korang..
Kita layan sikit suasana pada waktu malam.



Overall aku berpuas hati selama stay kat sini untuk sessi short escape aku.. walopon kejap,banyak aktiviti aku boleh wat..Next entry aku akan story apa aktiviti aku sepanjang berada kat Jeram nih.. Untuk yang masih tercari2 tempat menarik nak habiskan hujung minggu, mungkin ni the best place uall should try..

K bai.