Friday, May 15, 2015

Online Booking - Cyberview Lodge Resort & Spa

Bersambung dari kisah semalam...

Aku balik bincang dengan laki aku..sebenarnya takde bincang ape sangat pon..aku yang wat decision sendiri..bhahaha..aku pilih date 30hb ni untuk kami raikan percintaan kami yang ketiga dalam alam rumahtangga..wah..ckp jela anibeseri..poyo..hoho..memang mengharap la baby prime dah sihat time tu..bukan ape,30hb ni kot mana pon laki aku kena amik cuti sebab nak hantar nenek aku pergi umrah..jadi alang2 kan kiteorang lajak terus jela bercuti..lagipun bukan jauh mana pon..sehala jer.. Pikir punya pikir pada mulanya laki aku ajak stay kat The Royale Bintang kat The Curve tu je,tu yg dekat pon dia ckp,amboii..senang nak bagi bini soping tudung AJ leteww..bila aku check dalam system hotel ni tak penah promote apa2 corporate rate untuk kampeni aku..untuk stay 1 malam pon ratenya agak mahal dalam RM340++..nak book One World Hotel pulak aku gase cam tak larat hadam sebab tiap2 ari aku masuk lobby hotel ni..dah tak feel dah.. Laki aku ni dia memang suka tempat2 yang menenangkan ala2 resort, macam Pulai Spring Resort yang aku stay dulu.. Tenang je rasa..tapi dekat town mane nak dapat tempat gitu..Tapi aku tak berputus asa,tetiba aku perasan yang Cyberview Resort ada bagi corporate rate.. semalam lebih kurang RM330..gedik2 tangan bukak dia punya website,bilik yang diorang offer dalam website jauh lebih murah dari corporate rate..Cisss..ntah pape.

Tanpa melengahkan masa,aku call direct tanya samada date yang aku nak tu still available ke tak sebab mengikut kalender time tu dah start cuti sekolah.. Bila call macam biasa la,standard hotel la,pas kesitu pas kesini baru la directly to reservation department..Sembang punya sembang,tanya punya tanya dorang cakap date tu ada tapi dorang tak buat booking over the phone..anything just thru online..ok la.. aku lagi suka book online,senang sebab benda ada depan mata.. Ok ni sume semalam punya cite la sebab entry aku semalam tergantung,so arini aku cerita balik..hahaha..

Pagi tadi,aku lambat masuk opis gara2 bas yang lambat, dah masuk opis tetiba aku sakit perut.. Motif aku cerita?? Alasan nak tunjuk yang harini hari Jumaat dan aku amat malas nak buat kerja..hahaha.. Lepas setel semua masalah aku,aku buat kerja macam biasa..tetiba terasa macam nak2 je book sebijik bilik kat Cyberview..Tangan rakus capai henpon wasap my big bos..yang bestnya ko book online ni,bayar time ko check in pastu free cancellation tak pun ko boleh ubah date kalo ko tak free time date yang ko pilih tu..semua tak di caj kalo ko inform dorang sebelum date ko patut check in..ok la kan.. No risk what..just booking only.. Aku mention sume ni kat laki aku takot nanti dia cakap aku gelojoh..bhahahaha..laki aku pon ON..hehehehe..pancing mengena..

Jadi sekarang aku dah selesai membooking jadi macam biasa aku akan tunjuk cara2nya.. Benda general je pon..tapi lantak la..aku nak gak tunjuk, tak sume orang serba tahu,tapi kita yang taw ni ape salahnya bagi tunjuk ajar sikit..tu pon salah satu ilmu jugak..walopon benda senang..betol tak..wink3..

First step masuk google taip je Cyberview Resort tak pon klik je link ni http://cyberviewresort.com/

Lepas klik,tunggu kejap,maka terpampang lah dia punya website.

Accommodation - Aku pilih superior je 

Not bad.. Book now

Fill up pastu klik apply criteria 

Ok..yang ni dia terbahagi kepada 2..jangan pening..kalo ko nak murah
ko kena bayar on the spot tapi kena amik risiko sikit..andaikata ko
tak jadi pegi,duit tu burn ok..no refund at all

Kalo pilih yang mahal cket,boleh baca kat situ..ko boleh cancel,modified
sebelum date ko pegi tanpa sebarang charge. Tapi kalo sampai tarikh patut ko
pegi tapi ko tak muncul dia kenakan penalty..sape nak rugi maaa..

Payment bayar kat hotel.. I loike

Ni bagi yang nak add on,aku tak nak..

Finalize..check dulu sume betul ke tak..jangan gelojoh..haha
Harga dah lain sebab ada tax..makanan wajib

Fill up ape dia nak..untuk bahagian credit card type,kalo ko ade mastercard pilihla
mastercard,kat situ pon dia ade tulis no online payment,just for guarantee..
jangan risau..
Setel?? Apo laei..book je laa..
Lastly maka keluar la ko punya itinerary.. At the same time dia akan hantar itinerary
ni dekat ko punya email..gase tak secure lagi? boleh print terus..
Maka secara rasminya aku telah berjaya menyelesaikan masalah aku..tak perlu lagi pikir nak celebrate anibeseri kat mana sebab dah ada jawapan..dan aku berharap sangat pada hari tersebut aku dapat check in dengan gembira sebab baby prime yang bawak aku kesana.. Amin..mudah2an Allah permudahkan urusan..

K bai.