Tuesday, May 12, 2015

Oh My Baby Prime..!!

Helloww..

Blog meolls berwajah baru..nampak tak hakak jemah disitu..cun kan..errkkkk..!!! Dah masuk bulan 5 dah..kejap je..pejam celik.. Tak nyempat nak ngedet blog sbb aku telah mengalami mimpi buruk dalam bulan ni..Last week hari Rabu baby prime aku ekshiden..aku langgar pungkoq kete orang..salah orang depan sebenarnya..tapi standard la undang2..kot mana pon yang belakang la kene even kete depan ko tu yang salah..sadisss ooooiiii... Kejadian berlaku betul2 depan lrt Kelana Jaya.. Seingat aku,budak depan aku tu tetiba brek mengejut..aku memang dah tekan brek dah,tapi baby prime aku tak maw benti gak..nampak.. stock drifter kan..hahaha.. Budak yang bawak kete tu pon aku gase masih pemengang lesen P coz she's very young..like college2 type.. Pada minggu2 lepas jugak negara kita kecoh dengan kes ekshiden di highway Duke yang melibatkan sebuah pajero dan 6 buah myvi lagi yang dikatakan sedang berlumba.. jadi ramai la dikalangan kita yang sumpah seranah kete2 myvi yang ada ni,walopon yang berkait hanya 6 buah..tp biasa la..pepatah pon ada mengatakan "kerana myvi 6 bijik, rosak myvi seantero malaysia" (aku tukar ayat sikit..tak payah la korang beria2 cari dalam kamus..ok) mungkin sebab tu jugak baby prime aku pon tak terkecuali.. *spekulasi sendiri


Aku pon malas nak imbau balik macamana berlakunya tragedi tersebut..apa yang aku nak kata memang aku ralat sangat bila tengok my optimus prime aka baby prime merana dalam keadaan rabak macam tu..bayangkan hampir 5 tahun aku tatang dia bukan bagai minyak yang penuh lagi dah..bak minyak melimpah ruah,last2 ternoda gak dia..maw tak sedih..luluh rasa jiwa..huwaaaa..!!! Baby prime ni memang kesayangan aku la..walopon kadang2 kami laki bini buat perbincangan sembunyi2 rancang nak tukar kete,tapi bila pikir balik pasal baby prime,memang mati sume perancangan aku..dia la kete susah senang aku..dia la permulaan hidup aku..betapa aku berpayah untuk dapatkan dia,memang susah la aku nak buang dia macam tu ja..no..no..no..dia adalah kenangan aku yang dulu..jadi macamana pun dia,kami laki bini decide akan jaga dia sampai habis loan..hahaha..

Hi baby..get well soon baby.. I miss u so much

Jadi sekarang aku dah patah kaki la nak pegi keje..memula memang aku susah ati giler..tak taw nak wat camana..tula..masa senang tak ingat masa susah..bila dah susah nak mengelabah..tipikal sangat.. So end up aku decide nak try je pegi keje nek bas..Alhamdulillah..tuhan permudahkan segalanya.. Aku berjaya jugak pegi keje nek bas..wah..betul2 bangga nih..haha.. So untuk 2,3 minggu ni aku kena bersabar la.. Semua yang jadi aku take positive..Bagi aku apa yang jadi ada hikmah.. Aku mungkin selesa,kadang2 lalai dengan kesenangan yang aku ada,jadi sampai masa tuhan bagi aku merasa susah,tuhan nak aku lebih dekat pada-Nya..selalu ingat dekat Dia..jadi aku anggap apa yang berlaku ada sebab.. Alhamdulillah tuhan pilih aku untuk lalui semua ni..dan Alhamdulillah kerana tuhan masih sayangkan aku..masih membiarkan umur aku panjang.. Semoga apa yang berlaku ni jadi pengajaran bagi aku agar pasni berhati2 dan jangan bawak keta deraih sangat..

K bai