Monday, March 23, 2015

Suamiku Encik Perfect 10?? Oh no..!!!

Semalam tak de keje nak wat aku tengok rancangan nona kat tv3 suku sambil2 makan jeruk mangga yang aku wat tu..tertarik jugak aku pada satu segmen bertajuk "suamiku encik perfect 10" Khusyuk je aku dok menghayati ciri2 suami perfect ben 10 nih..tetiba tingat pulak kat laki aku..yela,semalam beliau kerja,so tinggal aku semsorang jela kat rumah..memikir balik adakah laki aku suami perfect 10? Oh nooo..suami ku cuma perfect 5.5 je..

Rata2 aku tengok,yang perfect 10 ni amat2 la cerewet..sume nak kene ikot dia je..tak kira dari apa sudut..termasuk hiasan rumah..ade yang lagi terok kalo kameja ko iron ade double line,memang dia tak pakai..umangaiii..perfecto sangattt...maaflah..ciri2 cengini memang tak sesuai ngn aku..aku cuma isteri yang perfect 3.3 ja..huk..huk.. Jodoh yang tuhan berikan adalah yang terbaik..sebab tu dia bagi jodoh laki aku yang 5.5 tu kat aku..gabungkan sekali baru 8.8..ok la tu..tak perfect pon..janji bahagia ye dak..


Siyesly aku bersyukur sangat laki aku bukan ketegori kaki cerewet,banyak songeh..Alhamdulillah..laki aku senang betul nak jaga..makan tak cerewet..ko goreng telur bagi makan ngn kicap pon dia ok..pegi keje baju tak iron..ok je (dasar bini berperangai maha pemalas) cari stoking tak jumpe,g keje pakai selipar..pon ok bagi dia..Allahurabi..beruntungnya aku..tu pon kaki melawan gak tu..Aku memang dasar tak tahu bersyukur.. dush..dush..ketuk kepala sendiri..

Laki aku tak terlalu malas and tak terlalu rajin tapi dia taw apa perlu wat kalo aku kerja..dia takde la tahap sampai rajin basuh baju,lipat baju..tak2..payah aku nak tengok dia wat sume tu..tapi salu kalo dia cuti,dia mop lantai,vacum rumah (walopon just guna robotic vacum.. I still appreciate that, thanks baby)kalo dalam sink ada pinggan mangguk dia tolong cuci..pendek kata dia tolong tanpa perlu minta and dia tak pernah cite kat aku arini dia tolong wat itu ini..tak pernah mengharap pape untuk dipuji..cukup sekadar aku taw sendiri..gitu kekdahnya..suwitkan laki aku..ouchhh...

Tak kisah la laki aku perfect berapa pon,dia tetap laki aku..baik buruk dia aku terima macamana dia terima aku..tak perlu perfect sangat,kalo dia dapat bahagia kan aku,sume perfect2 tu tak penting.. Aku takkan mengaku laki aku perfect 10 sebab dalam dunia sememangnya tak ada manusia yang perfect.. cukuplah sekadar sempurna pada mata aku..kan bebi kannnnn... Lebiuuuuu..Muah ciked..

Sekali sekala nak gak puji laki sendiri. k bai.