Tuesday, December 30, 2014

Online Booking - Pulai Spring Resort


Sebelum mula hajat apa nak update dlm entry kali ni,aku nak ucapkan takziah buat semua warga Pantai timur,utara semenanjung atas kejadian banjir besar yg berlaku baru2 ni..Tak lupa jgk pd waris mangsa tragedi penerbangan Air Asia dari Surabaya ke Singapore yg skrg hilang entah kemana..Sesungguhnya dugaan amat berat sekali bagi kita warga Malaysia bg tahun ini kerana musibah melanda tanpa henti.. Harus ingat,setiap musibah yg berlaku tanda tuhan mahu menguji hambanya.. Tuhan menguji bererti tuhan sayang pd kita.. Bertabahlah..kerana tiada kuasa yg dpt menandingi kekuasaan maha sang pencipta.. Apabila diperintahkan "kun fayakun" maka jadi,jadilah..siapa kita untuk menidakkan.. Allahurabbi.. Sesungguhnya Dikau maha pengampun lg mengasihani.


Ok la..aku nak terus update ape yg aku nak cite pd korg.. Sebenarnya mood nk bercuti bg aku dah kelaut dh..tp sbb aku da booking tiket,hotel bagai kena la pegi.. Sebelum ni pd entry lepas aku ade ckp aku akan stay kt Thistle Hotel.. Oleh sebab smlm aku kol dorg utk tya corporate rate utk tahun 2015,jwpn agak mengecewakan..bila company aku masih blm deal pape dgn dorg..last contract taun ni..so kalo aku nk taw taun depan contract masih teruskan ke x,aku kne tya HR dulu.. ah..malas aku..byk keje..baik aku cancel je..

Aku pon ngn poyonye godek2 la agoda,booking ,trivago semua2 yg sama waktu dengannya nak cek hotel ape yg best utk weolls bergedik santai..Jadi aku tertarik ngn satu hotel ni Pulai Spring Resort..aku bagi 3 option utk encik hubby aku pilih..so of kos la dia nak yg lawa..yg bajet2 xnak katanya..sbb salu sgt dh..velagak..haha.. Diakui kiteorg lebih byk check in kt hotel2 bajet dari hotel2 berstar2 nih..yela..backpakers kentalkan.. mostly byk hotel yg taraf suku2 bintang yg penah aku stay adalah sgt xmengecewakan..cantik2 belaka dan facilities amat memuaskan.. Berbalik pada cerita aku tadi, (baru sedar..hehe) aku call direct hotel tu, receptionist nya so nice,dia cakap nk book by phone pon boleh tapi booking online lebih murah..(takdela murah mane) jadi aku wat keputusan utk booked online ja..pakej include breakfast.. Sebenarnya kami laki bini lebih gemar utk xambil breakfast sbb kiteorg xsuka makan awal..tp dah tu je ade..amik jgk la..

Jadi..terus ke websitenya saja http://pulaisprings.com/

Click room & suites..jgn ngade2 pandang pompuan berbikini oke

Tengok bahagian tepi, Cinta ayu all suites, click studio suite

Bahagian tepi kalo korang perasan,ade dia tulis room reservation,so key in je bila korang nk check in & out
Ini harga bilik tapi xtermasuk tax bagai lg..kan aku da ckp sblm ni,tax tu skrg dah jd mknan wajib dh.. Bila step 1 setel,moh proceed dgn step 2
Utk step 2,Masukkan nama guest tu..so kat sini baru korg leh tgk grand total sebenar2 yg korg kne bayar..utk mende2 extra tu kalo korg nak sila tick..aku xnak.. :D

Step 3,korg harus fill up sume details yg dia nak,make sure betul ya..ok,kredit kad mmg diperlukan utk booking secara online,tp jgn risau dia tak amik duit korg,itu just utk confirmation..nti masa check in baru bayar..ok..clear? bagi yg xde kredit kad,mastercard @ visa pon boleh diguna pakai.

Last step, confirmation booking..tp sebelum kua benda ni,ada itinerary,korg cek habis2 dulu kalo dah puas hati click je proceed button and dia akan kua mcm ni..dalam masa yg sama dia akan emailkan itinerary ni pd email korg,so don't forget..print out..tunjuk kt dorg masa check in nti ok.

Ok..itu aje yg mampu aku kongsikan..oh ya..sebelum terlupa..aku ada product review terbaru ok..nanti aku akan update kan..

k bai uolls..