Wednesday, December 19, 2018

Hotel Review - Ramin Homestay, Genting Highlands



Minggu lepas aku sempat bershort vacay di Genting Highlands. Since indoor theme park pon dah bukak so apa salahnya kita pegi melawat, lagipon aku tak pernah lagi GPO sinun and kebetulan pulak biras aku pon nak ikot, tak pernah pegi katanya..so on jela. Last aku gi genting 2 taun lepas which is sebulan sebelum aku terbang ke Japan and same goes this year..Laki aku cakap macam pre-holiday pulak kekdahnya..hahaha

Aku salu pegi genting balik hari je, tapi biras aku nak sangat tido kat sana so gigih la aku bukak booking.com cari hotel mana lagi yang kosong. Last minit baru nak cari memang tak la nak jumpa.. Hotel First World yang ada 7 ribu bilik tu pon dah sold out..huhu.. Cari punya cari jumpa la Ramin Homestay, tapi satu bilik ja..nak cari yang dua bilik..tapi sebab aku berkenan sangat dengan interior dia, aku pujuk biras aku ajak book je homestay ni even satu bilik pon.. pepandai la nanti lagipon satu malam je.. Selama ni aku booked accommodation tak pernah lagi bayar terus salu pilih bayar kat hotel je, kat Cyberview sebelum ni pon dorang cakap nak deduct dari akaun pon last-last aku bayar kat sana jugak.. So bila booked homestay ni dia deduct dari bank akaun baru la taw "ooo..gini rupanya kalo book terus bayar" hahahaha..





 Homestay ni bukan kat puncak genting..kat kaki genting je, landmark dia masuk simpang tepi Bee Farm or follow signboard nak ke Genting View Resort.. Owner muslim, then aku rasa rumah tu dia prefer kepada melayu je rasa, sejadah, pinggan mangkuk, periuk nasik semua disediakan.. Pendek kata mudah sangat la kalo datang reramai..walopon cuma satu bilik, tapi disediakan jugak 2 bijik tilam bujang, toto, selimut, bantal..memang puas hati..Aku ngan laki aku pilih tido kat ruang tamu saja..memang cukup-cukup selesa.. Proses check in, check out pon mudah sebab staff homestay ni rumah dia di block sebelah je.. Kawasan rumah pon cantik, dikelilingi hutan bila keluar kereta tu bau hutan tu memang asyik sekali. Udara segar, sejuk and jangan risau kawasan ni memang secured..Ada security jaga 24 jam. Moh kita tengok dalam rumah pulak.. Sorry yeah..aku tak amik banyak sangat gambar..

Cantikkan..Hall luas dan bersih

Kitchen area..semua ada..complete kecuali dapur gas.

Bedroom..tepi tu tilam bujang.

Towel, iron n board, dalam wardrobe ada bantal,toto ngn selimut

Bathroom..Water heater disediakan..jangan risau.
Memang aku bagi 10 bintang la..terbaikkk bossku. Puas hati sangat..nak cari kawasan rumah ni pon mudah..Pendek kata tak ada masalah la sepanjang stay kat sini..Jadi sesape yang hajat nak ke genting tengah mencari tempat penginapan yang sesuai, aku amat-amat suggest korang stay kat sini.. Selain dari harga yang murah, korang akan berpuas hati dengan kemudahan yang disediakan.

Ok..kalo korang nak tengok indoor theme park yang baru bukak tu macamana..baca next entry aku okeh..

Bai.